Guest Service Welcome Office Manager

Clarion Hotel Arlanda Airport / Receptionistjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Clarion Hotel Arlanda Airport i Sigtuna, Uppsala, Stockholm eller i hela Sverige

Hösten 2012 öppnade vi portarna till Skandinaviens närmaste mötesplats. Ett spännande hotell med en helt ny och unik mötesplats mitt i Skandinaviens nav och i direkt anslutning till Sky City på Stockholm Arlanda Airport.

Vi har en självklar målsättning att Clarion Hotel Arlanda ska ha den absolut bästa personalen och starkaste vinnarkulturen i branschen. Vi söker därför kreativa och personliga talanger som kan leverera en service utöver det vanliga.

Hösten 2012 öppnade vi portarna till Nordens närmaste mötesplats. Ett spännande hotell med en helt ny och unik mötesplats mitt Skandinaviens nav och i direkt anslutning till Sky City på Arlanda. Vi har en självklar målsättning om att Clarion Hotel Arlanda ska ha den absolut bästa personalen och starkaste vinnarkulturen i branschen. Vi söker därför kreativa och personliga talanger som kan leverera en service utöver det vanliga. Vi välkomnar din drivkraft och passion för att leda, utveckla och skapa extraordinära resultat.

Clarion Hotel Arlanda förväntar sig att du genomför ditt arbete med stor passion, personlighet, energi, mod och begeistring. Du uttrycker energi genom ett tydligt och dynamiskt kroppsspråk och en positiv utstrålning. Mod tillkännages genom ägandet av problem och en "våga fråga" attityd. Slutligen ser vi att du är nyfiken och engagerad i allt och alla du möter, vilket summerar begeistring.   

Till hotellet söker vi nu ytterligare en talang: " Guest Service Welcome Office Manager".

Vågar du anta utmaningen? Vad gör dig till den bästa kandidaten?

Guest Service Welcome Office Manager (GSW) rapporterar till Hotel Manager (HM) och är en del av hotellets avdelningschefsgrupp.

Tjänsten innefattar ansvar för:
•  Att genom avdelningens personal skapa en oförglömlig upplevelse för hotellets gäster
•  Att ständigt verka för ökad lönsamhet och att nå uppsatta prognoser/mål för avdelningen.
•  Personalansvar för Guest Relations Manager (GRM) Welcome Office Supervisor (WOS) receptionister och nattpersonal.

I tjänsten ingår:
•  GSW förväntas vara i driften och skall vara kapabel och villig att utföra alla de uppgifter som utförs av avdelningens personal. Den här tjänsten har en fördelning på 60% drift och 40% adm. Helgarbete och skifttider förekommer. 
•  GSW arbetar aktivt med målstyrning och prognoser - intäkt & kostnadsprognoser och har resultatansvar för sin avdelning. Alla i avdelningen skall själva och dagligen ha klart för sig hur de förväntas bidra till resultatet.
•  GSW ansvarar för merförsäljning i avdelningen.
•  Dutytjänstgöring enligt dutyschema.
•  Ansvar för att avdelningen är uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner.
•  Ansvar för att företagets policies efterlevs.
•  Personalansvar, vilket innebär schemaläggning, upplärning, utbildning, utvecklingssamtal och löneredovisning. Utbildningar som inte sker av GSW själv skall planeras i samråd med HM.
•  GSW ansvarar för eventuella nyrekryteringar inom sin avdelning, dock alltid i samråd med HM och Passion Manager.
•  Tillse dagligt användande av tidrapporteringssystem för all personal.
•  GSW ansvarar för att goda kontakter med underleverantörer upprätthålls
•  GSW ansvarar för att beställningar av kontors- och andra förbrukningsvaror tillhörande avdelningen utförs.
•  GSW arbetar tillsammans med HM fram rutiner för avdelningen och ansvarar för att dessa efterlevs.
•  GSW ansvarar för att hela avdelningen aktivt använder hotellets kvalitetsystemet, C2.
•  Ansvar för att löpande följa upp kundnöjdhet i Loopon och Tripadvisor och snabbt agera vid behov för kompensationer.
•  GSW ansvarar för att den egna avdelningen har korrekt och relevant information gällande arrangemang i huset i god tid före genomförandet.
•  GSW ansvarar för att hålla receptionsområdet i bästa skick efter givna instruktioner.
•  GSW är den som godkänner om fakturering är tillåten för logi. Detta görs i samförstånd med grupp & konferensbokning enligt gängse rutin.
•  Ansvar för avstämningar av provisioner gällande logi
•  Ansvar för att no show och sena avbokningar debiteras enligt policy
•  GSW ansvarar för att den egna avdelningen följer angivna revenue-instruktioner vid försäljning av hotellnätter

Nu söker vi en passionerad, personlig och resultatsugen ledare som vill vara med och fortsätta utveckla receptionen på Clarion Hotel Arlanda. Är du säljintresserad och precis som vi, går igång lite extra när en avgångstavla lyser rött på flygplatsen är du varmt välkommen med din ansökan.

Välkommen med din ansökan på länken nedan. Rekryteringsprocessen kommer att ske löpande.

Publiceringsdatum
2015-03-11

Arbetstider och omfattning
Vi tillämpar sex månaders provasntällning Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Selberg +46 703337350

Företag
Clarion Hotel Arlanda Airport

Adress
Clarion Hotel Arlanda Airport
Tornvägen 2
19045 Stockholm-Arlanda

Kontorsadress
Tornvägen 2

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2200268

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Clarion Hotel Arlanda Airport

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Clarion Hotel Arlanda Airport: