Guest service supervisor

Clarion Hotel Arlanda Airport / Receptionistjobb / Sigtuna
2014-08-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Guest service supervisor" (publicerad 2014-09-30) ⬅️


Visa alla receptionistjobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Clarion Hotel Arlanda Airport i Sigtuna, Uppsala, Stockholm eller i hela Sverige

Hösten 2012 öppnade vi portarna till Skandinaviens närmaste mötesplats, Clarion Hotel Arlanda Airport. Ett levande förstklassigt hotell mitt på Arlanda flygplats. En plats där hela världen möts i en internationell miljö av konst, musik och design. Med en himmelsk utsikt.

Vi skall tillsammans skriva historia när vi närmar oss målet att bli: Europas bästa flygplatshotell.

Hösten 2012 öppnade vi portarna till Skandinaviens närmaste mötesplats, Clarion Hotel Arlanda Airport. Ett levande förstklassigt hotell mitt på Arlanda flygplats. En plats där hela världen möts i en internationell miljö av konst, musik och design. Med en himmelsk utsikt. Vi skall tillsammans skriva historia när vi närmar oss målet att bli: Europas bästa flygplatshotell. Vi har en självklar målsättning att Clarion Hotel Arlanda Airport ska ha den absolut bästa personalen och starkaste vinnarkulturen i branschen. Vi söker därför kreativa och personliga talanger som kan leverera en service utöver det vanliga.

Clarion Hotel Arlanda Airport förväntar sig att du genomför ditt arbete med stor passion, personlighet, energi, mod och begeistring. Du uttrycker energi genom ett tydligt och dynamiskt kroppsspråk och en positiv utstrålning. Mod tillkännages genom ägandet av problem och en "våga fråga" attityd. Slutligen ser vi att du är nyfiken och engagerad i allt och alla du möter, vilket summerar begeistring. 

Vi söker nu ytterligare en talang med känsla för detaljer, stor kreativ sida och genomförandekraft: Som Guest Service Supervisor (GSS) kommer du att vara ansvarig för drift och kundupplevelse på vår "Top Floor" där vi har 18 av hotellets totalt 44 möteslokaler. Top Floor är vår mest exklusiva och personliga mötesvåning. Utöver mötesrum finns här Galleri Klum samt Top Floor lounge där vi dukar upp dignande kaffebufféer, mat, mingel mm.

Vi ser vår Guest Service Supervisor som en självgående och ansvarstagande person med känsla för kvalitet, försäljning och detaljer. Hon/han planerar och deltar aktivt i den dagliga driften och leder arbetet och hittar lösningar i stort och smått. GSS ser utvecklingsmöjligheter och presenterar dem för hotellets ledning. GSS genomför förändringar tillsammans med teamet. GSS är en god ledare och en positiv förebild för teamet. GSS visar vägen genom att ta ansvar för att säkerställa kvalitet i alla led. Detta innebär t ex att planera och schemalägga kommande veckors arbete, förbereda lokaler, personligen välkomna gäster och lösa gästernas behov. I tjänsten ingår försäljning som en naturlig del. GSS kommer att ingå i supervisorteamet för Guest Service. GSS rapporterar till Guest Service Manager.

Tjänsten innefattar ansvar för: -Drift och arbetsledning för mötesvåningen Top Floor. I detta ingår att säkerställa kvalitet, gästupplevelse, merförsäljning mm - Utveckling av konceptet Top Floor med målsättning att vara ledande inom konferensservice och därmed ge våra gäster en unik upplevelse.

I Tjänsten ingår:

•  Att ansvara för Top Floor i stort och smått

•  Att leda det dagliga arbetet, delegera arbetsuppgifter och säkerställa fenomenal service enligt attitude at Clarion nivå.

•  Att utbilda och introducera ny Guest Service-personal, extrapersonal och praktikanter.

•  Att tillsammans med teamet, GSM och övriga kollegor och samarbetspartners aktivt arbeta för att nå avdelningens och hotellets mål.

•  Att hålla högsta service- och kompetensnivå. GSS föregår alltid med gott exempel.

•  Tjänsten innefattar skiftarbete och helgtjänstgöring.

•  Att ansvara för att rutiner och checklistor är uppdaterade och efterföljs.

•  Vara kunnig i den teknik som finns i hotellets konferenslokaler och hotellrum.

•  GSS ska ha ett stort fokus på merförsäljning och föra fram övriga inom avdelningen.

•  GSS ansvarar för att alla rutiner genomförs korrekt och enligt checklistorna.

•  Ansvar för att alltid se till att hålla kollegorna på avdelningen uppdaterade gällande erbjudanden och information som ska marknadsföras på avdelningen.

•  Att kollegorna är uppdaterade och kunniga i hotellets brand- och säkerhetsrutiner.

•  Att aktivt delta på avdelningsmöten

•  Att använda hotellets kvalitetsystem, C2

•  Att  använda hotellets kunduppföljningssystem, Loopon

•  Att företagets policies efterföljs enligt vår personalhandbok.

•  Att ett gott arbetsklimat råder där alla ställer upp för varandra.

•  Att behandla våra gäster och kollegor med respekt

•  Att ta sig ann övriga arbetsuppgifter som tilldelats av närmsta ledare.

•  Det är alla medarbetares ansvar att i alla lägen bidra till att gäst/kund eller kollega får bästa tänkbara upplevelse. Ibland innebär det att vi måste lägga vårt eget arbete åt sidan en stund för att stötta kollegor för att gästen ska få en så bra upplevelse som möjligt. Detta prestigelösa samarbete hjälper oss att lyckas i vår ambition att vara Europas bästa flygplatshotell.

Publiceringsdatum
2014-08-15

Arbetstider och omfattning
Shiftarbete och helgtjänstgöring -

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-09-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Therese Mårtensson

Företag
Clarion Hotel Arlanda Airport

Adress
Clarion Hotel Arlanda Airport
Tornvägen 2
19045 Stockholm-Arlanda

Kontorsadress
Tornvägen 2

Jobbnummer
1964341

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Clarion Hotel Arlanda Airport

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Clarion Hotel Arlanda Airport: