Grym supporttekniker? Se hit!
Tavana IT AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tavana IT AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Sollentuna,
Uppsala eller i
hela Sverige Tavana IT söker löpande flera supporttekniker med erfarenhet av arbete inom IT-support. Vi har flera uppdrag inom 2nd line support både via helpdesk samt on site. Är du en duktig IT-tekniker som är driven, bra på felsökning av program och system samt har en god kommunikativ förmåga? Då är du precis den vi letar efter!
Ansök redan idag för att vi tillsammans ska kunna se över dina karriärmöjligheter!
Publiceringsdatum2023-05-08ArbetsuppgifterHelpdesk: På en helpdesk som andra linjens support tar man emot svårare ärenden första linjen eskalerat via ett ärendehanteringssystem. Du felsöker och löser användarnas IT-problem. Du kommer att få arbeta med Active Directory, Outlook och felsökning av applikationer. Beroende på storlek av företag samt din erfarenhet, så kan du få vara andra kontakt mot användare eller tredje.
On site: Som on site-tekniker går du ut till användarna och hjälper dem på plats. Du får lösa mer komplicerade ärenden som helpdesken inte kunde lösa. Du kommer att få jobba med felsökning av program och applikationer, ominstallationer och konfigurering av klienter, enklare felsökning av nätverk, routrar och switchar samt felsökning av skrivare, mobiltelefoni och mailsystem.
VEM SÖKER VI?
Vi söker dig med stort driv, ett brinnande intresse för IT och erfarenhet av att arbeta med IT-support. Du är van vid att arbeta med olika ärendehanteringssystem samt att jobba mot uppsatta mål. Vi ser att du har kunskaper av support inom Windowsmiljö, MS Office, Active Directory, SCCM och Exchange. Du har teknisk kunskap och erfarenhet av att lösa inkommande ärenden självständigt, via remote desktop eller på plats. Du kan förklara IT för personer på olika kunskapsnivåer och är en problemlösare ut i fingerspetsarna - både i praktiken och i teorin. Du kan arbeta både självständigt och tillsammans med dina medarbetare, för att lösa de problem som dyker upp.
Du har cirka 1 års erfarenhet inom 1st line support eller minst 6 månader erfarenhet inom 2nd line. Som person är du serviceinriktad, teknikintresserad, social och tycker om att arbeta med olika typer utav människor.
Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
INFORMATION:
Start: Omgående
Omfattning: 100%
Placering: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
VARFÖR SKA DU VÄLJA OSS?
Vårt motto är att det ska vara roligt att gå till jobbet och vi månar om våra konsulter. Vi skapar därför möjlighet till utveckling och anordnar roliga events oss kollegor emellan. Som konsult hos Tavana erbjuds du en arbetsplats med varierande uppgifter i dynamiska miljöer och med fantastiskt trevliga kollegor. Med din ambition och rätt verktyg från oss, ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen. Det är först när ni lyckas - som vi lyckas!
LÅTER DET INTRESSANT?
Då välkomnar vi dig att ansöka till oss så snart som möjligt då vi hanterar ansökningar löpande. Skicka in ditt CV till oss redan idag via "Skicka ansökan".
Har du frågor gällande tjänsten, vilka Tavana är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till
info@tavana.se. Vänligen notera att vi tar inte emot ansökningar via mejl.
Vi ser fram emot din ansökan!
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-10-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Tavana IT AB (org.nr 556924-2976),
https://www.tavana.se/ Arbetsplats Tavana IT
Kontakt Josefine Bränneby
josefine.branneby@tavana.se Jobbnummer 7748965
Observera att sista ansökningsdag har passerat.