Gruppchef till IT-avdelningens Helpdesk

Stockholms Universitet / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Universitet i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Sollentuna, Täby eller i hela Sverige

vid IT-avdelningen. Sista dag att ansöka är 2018-12-14.

Publiceringsdatum
2018-11-19

Dina arbetsuppgifter
Helpdesk består av 16 engagerade och erfarna medarbetare med stor teknisk kompetens vars huvuduppgift är att ge support och stöd till universitets användare. Du ingår i Servicesektionens ledningsgrupp och deltar aktivt i sektionens samlade uppdrag och rapporterar till sektionschefen.
Du förväntas arbeta mycket nära dina medarbetare och ha täta samarbeten med drift och systemförvaltning, därför jobbar du kontinuerligt över grupp-och sektionsgränserna. Rollen är bred med flera ansvarsområden.

• Du har fullt personalansvar för gruppens medlemmar.
• Leder det dagliga operativa arbetet med problemlösning och stöttning.
• Ansvarar för första- och andra linjen inkl. applikationssupport.
• Säkerställer leverans av datorklienter och en proffsig "på platsen support".
• Arbetar med tydliga mål, nyckeltal och ständiga förbättringar.
• Omvärldsbevakar nya trender för att proaktivt arbete med strategisk utveckling av supporten.
• Är processansvarig för Incident management och Request fulfilment.

Anställningen passar dig som har erfarenhet från ledarskap och teknisk support och nu vill ta ditt nästa karriärsteg in i en trygg och positiv miljö. Du trivs i en roll där du ges möjlighet att hjälpa andra nå sin fulla potential och jobba med utveckling av såväl individ som organisation.

Kvalifikationer
Vi söker dig som

• har minst två års erfarenhet som ledare inom IT-support/Helpdesk/Servicedesk alternativt IT-supporterfarenhet kombinerad med ledarerfarenhet inom något annat område
• har god kunskap om ITIL-servicedesk, självservice och självhjälpsfunktioner
• har god kunskap om ärendehanteringssystem och supportverktyg
• har professionell kunskap i svenska och engelska då båda språken används i rollen.

Det är meriterande om du har kunskap om förvaltningsmodellen pm3 och fördjupad kunskap om olika support strategier, men det är inget krav för anställningen.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Du är strategisk och sätter dig enkelt in i och förstår verksamhetens mål med inriktning på support och service. Du är en lyhörd och ödmjuk ledare som samarbetar väl samt motiverar och engagerar dina medarbetare. Du är flexibel i ditt sätt att anpassa dig till ändrade omständigheter och tar dig an nya utmaningar med en positiv attityd. Du är orädd i bemärkelsen att du kan stå upp för IT-avdelningens visioner, hantera konflikter och våga testa nya arbetssätt för att förbättra och utveckla befintligt best practice. Eftersom du är ansvarig för samordningen av incidenter och svårare ärenden är det extra viktigt att du är pedagogisk och smidig i din kommunikation. Självklart ser vi att du delar gruppens passion för teknik och service i världsklass med användaren i fokus.

Anställningsvillkor
Anställningen avser heltid och gäller tills vidare med sex månaders provanställning. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde snarast.

Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Kontaktuppgifter för detta jobb
I denna rekrytering samarbetar Stockholms universitet med Academic Work. Frågor om anställningen besvaras av rekryteringskonsult Linda Hellman, linda.hellman@academicwork.se.

Fackliga företrädare
Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, saco@saco.su.se, Lisbeth Häggberg (Fackförbundet ST och Lärarförbundet), tfn 08-16 20 00 (vx), samt seko@seko.su.se (SEKO).

Så ansöker du
Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.

Anvisningar för sökande finns på webbsidan: anvisningar - sökande.

OBS! Den fullständiga annonsen hittar du på Stockholms universitets webbplats www.su.se/jobb under Lediga jobb.

Välkommen med din ansökan!

Stockholms universitet - forskning, utbildning och samverkan i den internationella frontlinjen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms universitet

Adress
Stockholms universitet
Universitetsvägen 10D
10691 Stockholm

Kontorsadress
Universitetsvägen 10D

Jobbnummer
4465258

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Universitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Universitet: