Gruppchef till Customer Support, Scania Södertälje
Scania CV AB / Ekonomichefsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje,
Nykvarn,
Huddinge,
Järfälla,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Sektionen Service Desk ansvarar för support kring IT-incidenter, -behörigheter och -orders åt det globala Scania, och har även ansvar för IT-organisationens process Request Fulfillment.
Inom Service Desk så ansvarar gruppen Customer Support för första linjens IT-Support. Vi hanterar IT-relaterade frågor via telefon, mail och self-serviceverktyg, där vi sätter kunden i centrum. Fokus för teamet är att stötta Scania med snabb och kvalitativ IT-support, och ansvara för att kunderna så snabbt som möjligt åter har sina IT-tjänster tillgängliga i händelse av en störning.
Vi letar efter dig som vill bli Gruppchef för ett av två team på Customer Support med cirka tolv (12) medarbetare.
Publiceringsdatum2018-02-26ArbetsuppgifterDin uppgift som Gruppchef på Customer Support är att lotsa teamet framåt i en inspirerande miljö med högt tempo, där IT-tekniken och Scanias utveckling ständigt driver kravet på support framåt.
En av dina viktigaste arbetsuppgifter är att ansvara för att motivera, engagera och utveckla dina medarbetare. Du är ansvarig för gruppens kostnadsbudget och dess leveransförmåga. Din uppgift är att säkerställa att teamet har rätt kompetens och tekniska förmåga för att säkra leveransen.
Du deltar i ledningsgruppsarbetet inom sektionen och medverkar till att gemensamt vidareutveckla arbets- och affärsprocesser. Ständiga förbättringar är en självklar del i arbetet.
Du kommer att leda ett ambitiöst och kompetent team som tillsammans med dig vill utvecklas vidare.
ProfilFör att lyckas i rollen tror vi att du har en bred, dokumenterad IT kompetens, gärna inom området IT Operations eller support, samt tidigare chefserfarenhet, och erfarenhet av ledningsgruppsarbete.
I en väldigt händelsestyrd miljö är Du bekväm med att vid behov kunna ta snabba beslut och Du känner dig trygg i chefsrollen. Då vi verkar i en global miljö med många kontaktytor så har Du har lätt för att kommunicera och samarbeta, och Du ser förändring som en naturlig del av ditt yrkesliv. Vi förutsätter att Du behärskar Svenska och Engelska, både i tal och skrift.
IT-organisationen jobbar med IT Service Management enligt ITIL, och kunskaper inom området anses meriterande.
Du har en akademisk examen, eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Vi erbjuder
Som anställd på Scania erbjuder vi förutom karriär- och utvecklingsmöjligheter andra förmåner som exempelvis personalbil, resultatbonus, tjänstepension, flexibel arbetstid, lunch till reducerat pris och mycket mer. Bor du i Stockholm erbjuder vi direktbuss mellan Stockholm och Södertälje med Scania Job Express.
Ytterligare information
Kontakta Peter Tihane (Sektionschef), 08-553 855 92 eller Sandra Milvert (HR Business Partner), 08-553 725 01.
Så ansöker duDin ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior.
Intervjuer hålls fortlöpande under ansökningsperioden.
Gör din ansökan via
http://www.scania.com/group/en/available-positions/ för att vi ska få korrekta uppgifter. I de fall det uppstår problem med att registrera din ansökan på scania.com så kan du maila din ansökan till
kandidatbokning@scania.comOBS! Ange Scanias Job Id 20177071 i ämnesraden. Bifoga ditt CV, personligt brev samt relevanta betygskopior (endast i word eller pdf-fomat). Vi behöver också ditt fullständiga namn, adress, e-post och mobilnummer för att kunna registrera din ansökan. Ofullständiga mailansökningar kommer vi ej kunna hantera.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningLön enligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagScania CV AB
AdressScania CV AB
Vagnmakarvägen 1, 151 87 Södertälje
15187 Södertälje
KontorsadressVagnmakarvägen 1, 151 87 Södertälje
Jobbnummer 3986438
Observera att sista ansökningsdag har passerat.