Gruppchef personaladministration Örebro

Lidl Sverige KB / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lidl Sverige KB i Örebro, Kumla, Hallsberg, Lindesberg, Lekeberg eller i hela Sverige

Om Lidl
Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra drygt 180 butiker runt om i Sverige.
Är du en av de som vill vara med och växa tillsammans med oss på Lidl och uppskattar att se människor omkring dig utvecklas?
Under 2019 öppnar vi ett stort centrallager i Örebro och behöver då utöka med mer personal till vårt regionkontor. Just nu söker vi en gruppchef till vår personaladministrationsavdelning. Vill du vara med på vår resa från början? Sök tjänsten nu!

Vad blir dina arbetsuppgifter?
Som gruppchef personaladministration region Örebro är det din uppgift att leda den personaladministrativa avdelningen om tre HR-assistenter och sekretariatet som består av tre försäljningsassistenter. Du ansvarar för att säkerställa kvaliteten på det dagliga arbetet och är alla regionala medarbetares kontaktperson gällande personaladministration, lön och arbetsrätt. I nära samarbete med den administrativa chefen är dina huvuduppgifter att motivera och utveckla teamet. I enlighet med våra riktlinjer koordinerar du rekryterings-, och urvalsprocessen samt ansvarar för rapportering av relevanta projekt och processer inom personalområdet.
Rollen innefattar en stor del ledarskap där det är viktigt att kunna förmedla målbilder och delegera uppgifter till sina medarbetare på ett bra sätt. Det är din uppgift att se till att den löpande driften fungerar på bästa sätt samt att leda utvecklingen i varje delprocess genom att skapa struktur, delaktighet och engagemang. Utmaningen ligger i att leda teamets arbete på ett resultatinriktat sätt, för att därigenom åstadkomma ett optimalt administrativt stöd till våra respektive lager samt huvudkontoret.
Det är en spännande roll där du får utrymme att driva och leda det administrativa området tillsammans med ett engagerat team i enlighet med företagets värdeord, ledarskapsfilosofi och grundprinciper.

Vilka erfarenheter söker vi?
Vi vill att du är universitetsutbildad inom HR gärna med fokus på rekrytering och/eller management. Vi ser det även som mycket meriterande om du har tidigare ledarerfarenhet.
Som person och ledare har du en hög ambitionsnivå, är ansvarstagande och strävar ständigt efter att utveckla ditt ledarskap och dina medarbetare. Du är en god människokännare och trivs som bäst när du får motivera och inspirera dina medarbetare till att överträffa både sina egna och dina förväntningar.
I ditt arbetssätt är du lösnings- och resultatorienterad och har en mycket stark kommunikativ och analytisk förmåga. Du har en positiv attityd till både jobbet och människor omkring dig samtidigt som du är en stark ledare som har förmåga att bygga relationer och förtroende. Vi ser det som en förutsättning för rollen att du har en bra grundkunskap i engelska. Mycket meriterande om du har grundkunskap i tyska samt har god allmän systemförståelse och erfarenhet av arbete med Officepaketet.

Vad kan vi erbjuda dig?
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.
Tjänsten är en heltidstjänst och som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden. Du är placerad vid vårt regionkontor/centrallager i Örebro.

Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken "Ansök nu". Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Denna rekrytering sker med löpande urval varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast 2 December 2019. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta vår centrala rekryteringsfunktion via vår växel på tfn 08-55 55 70 00.
Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2019-11-18

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-12-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lidl Sverige KB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lidl Sverige KB, http://www.lidl.se
703 41  ÖREBRO

Jobbnummer
4960994

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lidl Sverige KB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lidl Sverige KB: