Grundskollärare 1-3 för elever i behov av särskilt stöd - RSU
Stockholms kommun / Grundskollärarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla grundskollärarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Publiceringsdatum2022-04-05BeskrivningHusbygårdsskolan har sedan augusti 2021 i uppdrag att driva en Regional särskild undervisningsgrupp för Kistas fem kommunala skolor, RSU.
Verksamheten har plats för 10 elever i årskurserna F-6. På Husbygårdsskolan finns sedan 2019 en kommunövergripande särskild undervisningsgrupp för årskurserna 1-9, Järva CSI.
RSU-verksamheten har tillsammans med vår CSI-verksamhet goda möjligheter att bli en kärnfunktion på norra Järvafältet som erbjuder en kompensatorisk och anpassad lärmiljö och undervisning.
Tjänsten är ett vikariat då vår 1-3 lärare nu gått på föräldraledighet och kommer tillbaka tidigast augusti 2023. Det finns möjlighet att vikariatet blir en tillsvidaretjänst. I ditt personliga brev vill vi gärna veta när du är ledig att tillträda tjänsten.
Dina arbetsuppgifterHusbygårdsskolan söker en grundskollärare 1-3. En lärare med uppdraget att tillsammans med kollegor undervisa och bygga upp en kompensatorisk lärmiljö och undervisning för eleverna i åk F-6. Vi söker en kreativ, lösningsfokuserad och lyhörd lärare med stor kompetens kring kognitiva teorier, lärmiljöer, undervisningsmetoder, förhållningssätt och arbetsmetoder för elever i behov av särskilt stöd.
Vi söker en lärare som ska undervisa och skapa övriga förutsättningar så att varje elev når sin fulla potential. Tillsammans med biträdande rektor, speciallärare, elevhälsoteam, handledare och kollegor kommer du vara med att fortsätta utveckla verksamheten. Det är vi tillsammans som kan göra skillnad!
Du har mentorsansvar för 5 elever samt tät kontakt med vårdnadshavare. Genomför myndighetsbeslut/utredningar såsom t.ex. åtgärdsprogram och pedagogiska kartläggningar. Du planerar och genomför undervisningen för gruppen utifrån elevernas olika behov. Med i klassrummet finns elevassistent.
I gruppen finns idag en lärare, en beteendevetare och en elevassistent. Gruppen jobbar efter tydliga strukturer och forskningsbaserade metoder. Som ny lärare behöver du följa gruppens inarbetade strukturer och metoder.
Ett professionellt bemötande gentemot elever, vårdnadshavare och kollegor är en självklarhet.
KvalifikationerKvalifikationer - Svenska obehindrat i tal och skrift.
- Lärarlegitimation.
- Kunskap om att bedriva undervisning utifrån forskning och beprövad erfarenhet.
- God kännedom om särskilt stöd.
- Erfarenhet och kunskap om neuropsykiatriska funktionsvariationer.
Meriterande:
- Specialpedagogisk utbildning/kompetens.
- Utbildning inom neuropsykiatriska funktionsvariationer.
- Tidigare arbete i särskild undervisningsgrupp.
Som person är du trygg, stabil och har självinsikt. Du skapar relation med elever och vårdnadshavare. Med god förståelse för hur människor tar till sig kunskap anpassar du ditt sätt att förmedla den, ofta med positiv förstärkning. Du är öppen och lyhörd för nya sätt att tänka och att arbeta i nära samarbete med andra. Du är tydlig i din kommunikation och har en god struktur när du planerar ditt arbete.
Tycker du att det låter intressant? Vi vill gärna komma i kontakt med dig! Du kan göra skillnad! Intervjuer kommer att ske löpande, tjänsten tillsätts så snart vi hittat dig som är rätt för oss.
Som bilaga till din ansökan vill vi att du beskriver hur du planerar undervisningen för en mindre grupp av elever i åk 1-6 var samtliga elever har nedsatta kognitiva funktioner. Du får gärna beskriva konkret om tex klassrummets utformning, personalsammansättning, undervisningsmetoder och arbetsmaterial.
Kognitiva nedsättningar kan innebära begränsad förmåga att till exempel kunna:
- Fokusera uppmärksamhet och följa en instruktion för hur något ska utföras.
- Förstå tidsbegrepp, veta om det är dag eller natt och hur lång tid saker tar.
- Komma ihåg vad som är planerat.
- Hitta till en plats och veta var något är placerat.
- Organisera sina saker eller en aktivitet.
- Planera och överblicka tid, på kort och lång sikt, samt veta när något ska ske.
- Lösa problem som plötsligt uppstår och fatta beslut för vad som bör göras och hur.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse Visstidsanställning till
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStockholms kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/2193".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)
Arbetsplats Grundskoleavdelningen, Område 5, Husbygårdsskolan
Kontakt Mirjam Enbuske/ Bitr. rektor Husbygårdsskolan CSI
0850845601 Jobbnummer 6508900
Observera att sista ansökningsdag har passerat.