Global Mobility Coordinator Södertälje!

Sway Sourcing Sweden AB / Administratörsjobb / Södertälje
2025-12-08


Visa alla administratörsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sway Sourcing Sweden AB i Södertälje, Järfälla, Sundbyberg, Stockholm, Solna eller i hela Sverige

Rollen i korthet
Som Global Mobility Administrator får du en central roll i att stötta organisationens Global Mobility-funktion. Ditt arbete är avgörande för att säkerställa effektiva processer, korrekta ekonomiska flöden och god kommunikation mellan interna och externa parter.
Dina ansvarsområden1. Process Management
Säkerställa och underhålla processer kopplade till ekonomi, fakturering och dokumentation


Följa interna riktlinjer för dataskydd och hantering av personuppgifter


Bidra till processförbättringar och ökad effektivitet


Stödja hantering av åldrade fordringar och korrekt on-charging

2. Stakeholder Collaboration
Samarbeta med HR, ekonomi, IT och externa leverantörer


Koordinera fakturor och ekonomiska flöden


Stödja medarbetare, chefer och teammedlemmar i frågor kopplade till mobilitet

3. Compliance & Riskhantering
Säkerställa korrekt arkivering och dataskyddshantering


Uppdatera processer vid ändrade regelverk


Hantera risker kopplade till faktureringsprocesser

4. Data Management & Rapportering
Underhålla register och ekonomiska aktiviteter


Skapa rapporter och analysunderlag


Bidra med förbättringsinsikter kring processer och finanser

5. P&C Support
Stödja medarbetare och chefer via inbox och ärendehantering


Hantera frågor kring fakturering och internationella uppdrag

6. Team Support
Förbereda standarddokumentation, t.ex. för socialförsäkringsansökningar


Delta i löpande administrativa uppgifter för teamet

KravprofilErfarenhet & kompetens
Några års erfarenhet av administration inom HR, ekonomi eller global mobility.


God förståelse för fakturering, kostnadsallokering och ekonomiska flöden.


Vana att hantera flera interna och externa intressenter.


Erfarenhet av att arbeta i olika systemmiljöer och inom HR-, ekonomi- och ärendehanteringssystem


Förmåga att arbeta med stora datamängder och ta fram rapporter


Flytande språkkunskaper i svenska och engelska.

Personliga egenskaper
Hög integritet & noggrannhet


Självständig och strukturerad


God kommunikationsförmåga

Praktiska detaljer
Uppdragsperiod: 2026-01-12 - 2026-06-30 Arbetsort: Södertälje Sista dag att ansöka är 11 december 2025

Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag - snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2026-05-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sway Sourcing Sweden AB (org.nr 559360-7517)

Arbetsplats
Sway Sourcing

Kontakt
Adina Brokvist
adina@swaysourcing.com
0737012904

Jobbnummer
9633197

Prenumerera på jobb från Sway Sourcing Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sway Sourcing Sweden AB: