Gillar du att jobba med skatt- och/eller momsfrågor?

Simployer AB / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Simployer AB i Stockholm, Göteborg eller i hela Sverige

Simployers vision är att göra det enkelt att vara en bra arbetsgivare och vi är på en spännande tillväxtresa med stort fokus på fortsatt expansion på svenska marknaden. Vi lägger stor vikt vid att utveckla och förädla våra tjänster och produkter inom HR, lön, skatt och moms, för att fortsätta leverera enligt våra kunders höga förväntningar - både idag och imorgon.
I över 40 år har vi (genom tidigare varumärken som bl.a. Tholin & Larsson) varit en viktig partner för många företag både på den svenska och norska marknaden. Genom utbildningar, tjänster och verktyg håller vi våra kunder uppdaterade kring de senaste nyheterna och lagändringarna inom våra områden. Simployers varumärke står för hög kvalitet och kompetens. Och vi har en kundnöjdhet i världsklass.

Tjänsterna
Nu söker vi ytterligare medarbetare inom skatt- och momsområdena som antingen redan har djup kunskap och expertis, eller som har erfarenhet och kan växa in i expertrollen. Vi letar efter dig som gillar att jobba med antingen skatt- och/eller momsfrågor på specialistnivå, vilket innebär att du både gillar att följa utvecklingen inom ditt specialistområde, och att dela med dig av din kunskap inom teamet och till våra kunder.
Du kommer att ingå i ett team tillsammans med åtta experter som alla arbetar med skatt- och momsfrågor. Teamet är del av en större expertgrupp på totalt fjorton kollegor som också har expertis inom HR, arbetsrätt, lön och internationellt arbete. Gruppens stora kompetens och långa erfarenhet skapar en unik arbetsmiljö, med stort fokus på samarbete och ständig utveckling av våra kompetenser. Vi ser till att ligga i framkant kring vad som gäller inom juridiken och följer ständigt utvecklingen - på så vis motsvarar vi våra kunders förväntningar och levererar kunskap till dem på bästa sätt.
Kollegorna i expertgruppen är främst placerade på vårt Göteborgskontor i Gamlestaden, bara ett par hållplatser från Centralstationen i Göteborg. Men vårt digitala arbetssätt gör det möjligt att även arbeta uppkopplad från andra från andra platser. Det finns även goda möjligheter att utgå från vårt kontor i centrala Stockholm.


Publiceringsdatum
2021-10-08

Arbetsuppgifter
Uppdraget handlar till största del om att på ett enkelt sätt - muntligt och skriftligt - förklara lagar och regler för våra kunder. Vi ger komplett service genom att:
Vara ett kvalificerat bollplank till våra kunder genom att besvara deras frågor i våra olika kanaler (i dagsläget primärt via e-mail och telefon)
Utveckla våra digitala produkter inom skatt och/eller moms med nyheter, artiklar, interaktiva verktyg mm.
Utveckla och hålla kurser och föreläsningar - både öppna och företagsanpassade, på olika plattformar (digitalt och on-site).
Genom att ständigt följa utvecklingen vara tankeledare inom våra ämnesområden.


Vem är du?
För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du har en akademisk examen t.ex. inom juridik och/eller ekonomi. Du har flera års relevant arbetslivserfarenhet inom skatt- och/eller momsfrågor, gärna med rådgivande karaktär. Har du fördjupade kunskaper inom något specifikt delområde ser vi det som ett plus.
Du har ett starkt engagemang för skatt- och/eller momsfrågor
Du gillar att dela med dig av kunskap på olika sätt och i olika kanaler
Du har mycket god kommunikativ förmåga, såväl skriftligt som muntligt
Du är väl förtrogen med lagar och förordningar och gillar att hålla dig ständigt uppdaterad i vad som sker inom området och vilka konsekvenser det kan få för våra kunder
Du tycker det är roligt att möta kunder via telefon och skriftlig support, men även som utbildare på våra kurser

Vårt arbete är till stor del teambaserat och bygger på samarbete, även mellan specialistområden. Därför är det viktigt att du är en god lagspelare, som drivs lika mycket av din egen utveckling, som att utveckla dina kollegor och på så sätt tillsammans utveckla vår samlade kompetens och vårt kunderbjudande.

Vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett intressant jobb i ett dynamiskt bolag med starkt tillväxt, som har stort fokus på utveckling av både individen och verksamheten. Hos oss får du arbeta i en inspirerande och flexibel arbetsmiljö i ett kunskapsintensivt företag, tillsammans med härliga kollegor. Vi är drygt 300 engagerade medarbetare i koncernen, varav drygt 30 på Göteborgskontoret och ytterligare drygt 60 i Stockholm. De senaste åren har vi satsat stort på digitala lösningar och plattformar. Så häng med på vår spännande resa in i framtiden!
Anställningsform: Tillsvidare, heltid
Placeringsort: Göteborg alt Stockholm, med goda möjligheter till arbete även från andra orter.
Resor: En del resor inom Sverige, framför allt för genomförande av utbildningar.
Tillträde: Snarast, efter överenskommelse

Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Har du frågor om tjänsten, tveka inte att ta kontakt med Ola Dawidson, Head of Content & Experts, tel: 072 - 452 62 96.
År 2015 köptes Tholin & Larsson av Infotjenester-gruppen och då blev vi störst i Skandinavien på HR-lösningar, information och service inom HR, personal, lön, skatt och moms. I januari 2020 tog vi nästa steg i vår strävan att förenkla vardagen för arbetsgivare, HR-avdelningar och medarbetare. Under det gemensamma namnet Simployer finns nu all vår kompetens och erfarenhet samlad för att våra kunder ska få ut det bästa av våra tjänster och produkter.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Simployer AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Simployer AB (org.nr 556566-2508)

Jobbnummer
6028417

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Simployer AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Simployer AB: