Funka Nu rekryterar en ekonomiansvarig
Experis Finance Huvudkontor / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Funka startade som ett projekt inom handikapprörelsen. Idag är de marknadsledande inom området tillgänglighet med 80 % av Sveriges myndigheter som kunder. Sedan år 2000 är de ett privatägt bolag och deras nära relation till handikapprörelsen innebär en unik kvalitetskontroll. Funka säljer konsulttjänster, främst i Sverige, men de har även en filial i Norge samt ett kontor i Madrid för EU-finansierade forskningsuppdrag. Kunderna är till övervägande del offentlig sektor och de arbetar ibland även med momsbefriade statsbidrag. Funka har 32 anställda och ett mindre antal underkonsulter. Verksamheten går ut på att göra världen bättre genom att alltid utgå från att personer med funktionsnedsättning ska kunna ta till sig information och utföra tjänster på samma villkor som alla andra. Läs mer om företaget på
www.funkanu.se .
I samarbete med Experis Finance rekryterar Funka Nu en ekonomiansvarig till sitt kontor i innerstan.
Publiceringsdatum2014-06-04Dina arbetsuppgifterSom ekonomiansvarig kommer du självständigt ansvara för bolagets redovisning. Rollen är bred och arbetsuppgifterna innehåller allt från att sortera reseräkningar till att ta fram ekonomiska beslutsunderlag. Du kommer att ansvara för kund- och leverantörsreskontra, löpande redovisning inklusive periodiseringar, reserveringar och avskrivningar, moms- och skattedeklarationer, avstämningar av balanskonton samt löneadministration för de anställda i Sverige och Norge. Till kontoret i Madrid ger du stöd vad gäller underlag för ekonomisk rapportering till EU-finansierade forskningsprojekt. Du behöver därför behärska engelska i tal och skrift. Vidare kommer du att ansvara för årsbokslut. I rollen ingår även analys som att ta fram nyckeltal och ekonomisk rapportering till styrelse och VD.
Tjänsten är på deltid ca 75 %, men rätt person kan även vara intressant för en heltidsanställning och då med arbetsuppgifter som inkluderar övrig administration.
Vem är du?
Du har arbetat som redovisnings- och/eller ekonomichef och tycker det är spännande att få ta hela ansvaret från ax till limpa i ett expansivt bolag. Du har god vana vid att sätta upp rutiner och processer och har ansvarat för det ekonomiska flödet inklusive löner. Vidare har du god datavana, hanterar Office paketet samt har erfarenhet från ekonomi- och lönesystem.
Som person är du ansvarstagande, nyfiken, noggrann samt strukturerad. Du är rak i din kommunikation, tålmodig och pedagogisk. Vidare är du intresserad av att effektivisera och utveckla redovisningsprocesserna i syfte att uppnå en effektiv rapportering av hög kvalitet. Tjänsten förutsätter att du har ett genuint intresse av att förändra världen för den enskilda individen.
Kontaktperson för detta jobbDu söker ovan nämnda tjänst via länken nedan. Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Lisa Lundeberg på 08-452 33 67 eller
Lisa.Lundeberg@se.experis.com .
Arbetstider och omfattning75% Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-06-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLisa Lundeberg 08-4523367
FöretagExperis Finance Huvudkontor
AdressExperis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 1898968
Observera att sista ansökningsdag har passerat.