Fritidsledare

Utbildningsförvaltningen, Sektion för resurs- och stödverksamhet / Administratörsjobb / Linköping
2013-12-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Fritidsledare" (publicerad 2013-12-13) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Utbildningsförvaltningen, Sektion för resurs- och stödverksamhet i Linköping

Linköpings kommun

Inom utbildningsförvaltningens verksamheter finns bland annat förskola och annan pedagogisk verksamhet, grundskola, fritidshem, gymnasieskola, särskola, vuxenutbildning, arbetsmarknad och integration, fritidsverksamhet för ungdomar och LSS-verksamhet för barn och ungdomar. Utbildningsförvaltningen har även ett utbildningskontor med en barn- och ungdomsavdelning och en bildningsavdelning. Utbildningskontoret ansvarar för övergripande planering, ledning, samordning och uppföljning av verksamheterna.

Publiceringsdatum
2013-12-13

Dina arbetsuppgifter
Vanligt förekommande fritidsledaruppgifter på fritidsgård oftast i Öppen verksamhet. Viss tjänstgöring kan bli aktuell inom LSS / förlängd skolbarnomsorg. Detta innebär arbete med funktionshindrade ungdomar som besöker gården på eftermiddagstid och lov. Arbetet kan innebära förflyttning mellan olika arbetsplatser. Gärna idrottsintresserad.

Kvälls och helgtjänstgöring enligt schema.

Personalen arbetar normkritiskt och arbetsplatsen är HBTcertifierad.

Kvalifikationer
Vi söker dig som kan ta egna initiativ, vara kreativ och har både en förmåga att arbeta enskilt och kunna samarbeta med övrig personal. Du skall vara flexibel och lyhörd för andra och visa en personlig mognad. Dessutom ha förmågan att se och ta tillvara olikheter.

För att kunna ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i Linköpings kommun. Vi ser gärna sökande som bidrar till detta.

Linköping är en av Sveriges snabbast växande kommuner. Nu är vi 150 000 invånare! Kommunen kännetecknas av högteknologi i världsklass, ett nytänkande universitet, goda kommunikationer och en livlig handel. Linköpings kommun är en av Östergötlands största arbetsgivare, med ca 8000 medarbetare i en mängd olika verksamheter. Vi är en arbetsplats där alla har inflytande och kan påverka. På så sätt skapar vi arbetsglädje och engagemang!
För mer information: http://www.linkoping.se

Vi är en kommun där idéer blir verklighet - därför behöver vi dig!

Anställningsvillkor
För att underlätta vår bedömning av inkomna ansökningar använder vi en elektronisk ansökningsblankett i samarbete med NetRecruiter. Din ansökan med tillhörande meritförteckning hanteras enbart av Linköpings kommuns rekryteringsansvariga. Allt i enlighet med de bestämmelser som hanteras av PUL (personuppgiftslagen).

Urvalet av ansökningar görs mot registrerade meriter och utbildningar. Fyll därför i formuläret noggrant.

Linköpings kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.

Arbetstider och omfattning
75%. Tillträde: 2014-01-01 visstidsanställning till

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-01-01
Ange följande referens när du ansöker: 2013/1816
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Steffan Kapellner / Verksamhetschef 013-20 57 61
Ewa Höglind / Verksamhetschef 013-20 74 59

Företag
Utbildningsförvaltningen, Sektion för resurs- och stödverksamhet

Adress
Utbildningsförvaltningen, Sektion för resurs- och stödverksamhet
Stadshuset
58181 Linköping

Jobbnummer
1728420

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Utbildningsförvaltningen, Sektion för resurs- och stödverksamhet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Utbildningsförvaltningen, Sektion för resurs- och stödverksamhet: