Förvaltningsekonom

Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen / Redovisningsekonomjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sandviken, Gävle eller i hela Sverige

Alpin skidåkning, bad längs Storsjöns stränder och rekreaktionsområden i anrika bruksmiljöer. I Sandviken väntar ett rikt frilufts- och kulturliv i kombination med låga boende- och levnadskostnader. Allt i en internationell atmosfär kring den högteknologiska verkstadskoncernen Sandvik AB. Sandvikens kommun arbetar för en bra livsmiljö för kommunens 37 000 invånare samt att vara den goda arbetsplatsen för över 3000 anställda.
Individ- och familjeomsorgen i Sandvikens kommun ansvarar för omsorg och service, upplysningar, råd och stöd till utsatta barn och deras familjer, familjerättsliga frågor, vård och behandling till personer med missbruks- och beroendeproblematik, ekonomisk hjälp och annat bistånd enligt socialtjänstlagen. Inom nämnden finns även samordningsansvaret för kommunens drog- och brottsförebyggande arbete, folkhälsofrågor, POSOM-grupp samt handläggning av serveringstillstånd.
Verksamheten består av sju funktionsindelade enheter; Barn- och familj 0-12 år, Ungdom 13-19 år, Vuxen, Ekonomi, Familjerätt, Sandvikens Familjecenter och Boendet för ensamkommande flyktingbarn. Utöver enheterna finns en central administrativ stab bestående av förvaltningschef, IFO-utvecklare, drogsamordnare, brottsförebyggare, folkhälsostrateg, alkoholhandläggare, IT-samordnare och förvaltningsekonom.

Publiceringsdatum
2011-01-14

Arbetsuppgifter
Huvudsakliga arbetsområden är att arbeta med budget, utfallsprognoser, delårsbokslut och bokslut, nämndens årsredovisning, ekonomiska utredningar och analyser, information och utbildningar, utveckla ekonomistyrning och ekonomiadministrativa rutiner, medverka vid kvalitetssäkring av nyckeltal samt utgöra ett stöd till nämnden, förvaltningschefen och förvaltningens enhetschefer. Även andra administrativa arbetsuppgifter kan förekomma, t ex viss systemadministration av verksamhetssystemet.

Kvalifikationer
Vi söker Dig som har ekonomisk utbildning på högskolenivå, gärna med redovisningsinriktning. Du ska ha god analytisk förmåga, kunna se helheter och vara duktig på att kommunicera i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid Dina personliga egenskaper.
Eftersom Du i Ditt arbete kommer att ha många kontakter är det viktigt att Du är utåtriktad, utvecklingsinriktad, positiv, lyhörd och har en utpräglad servicekänsla. Du har förmåga att skapa förtroende, har lätt att samarbeta och har god pedagogisk förmåga samt är självständig och flexibel.
Erfarenhet av ekonomi inom offentlig verksamhet är ett krav. Erfarenhet av socialtjänst är meriterande.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2011-06-01 Tillträde efter överenskommelse i juni 2011.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-01-28
Vi välkomnar alla sökande som bidrar till mångfald oberoende av ålder, kön, funktionshinder, social och kulturell tillhörighet, religionstillhörighet eller sexuell läggning.
Ange följande referens när du ansöker: 2-11
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Anna Danielsson, 026-24 15 87, anna.danielsson@sandviken.se

Facklig kontakt
Marianne Andersson, 026-24 18 79, marianne.andersson@sandviken.se

Företag
Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen

Adress
Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen
Stadshuset, Odengatan 37
81180 Sandviken

Jobbnummer
821537

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen: