Förvaltningschef till Växjöbostäder

Experis Engineering Huvudkontor / Administratörsjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Engineering Huvudkontor i Växjö, Hylte, Tingsryd, Emmaboda, Ljungby eller i hela Sverige

Växjöbostäder AB är, genom fusionering av två kommunala bostadsbolag, ett nybildat bolag och ett av de 15 största fastighetsbolagen inom allmännyttan i Sverige. Bokfört värde på vårt fastighetsbestånd är 3,1 miljarder kronor och vi beräknar omsätta 380 miljoner kronor 2014.

Publiceringsdatum
2014-06-13

Dina arbetsuppgifter
Rollen som Förvaltningschef på Växjöbostäder är nyinrättad vilket innebär att du kommer att vara ansvarig för att utarbeta och implementera nya rutiner, processer och systemstöd.

Som Förvaltningschef leder och planerar du avdelningens arbete utifrån beslutade servicenivåer. Genom god struktur och ständiga förbättringar av avdelningens processer och rutiner strävar du efter att optimera driftsnettot för Växjöbostäders fastigheter.

Du får ansvar för en beställarorganisation som ansvarar för felavhjälpande reparationer avflyttningsbesiktningar samt tillsyn och skötsel av fastigheterna. Andra ansvarsområden är upprättande av förvaltningsplaner och övriga styrande dokument.

Du kommer även att vara övergripande ansvarig för ett digitalt ärendehanteringssystemet och besiktningsmodul.

Du har personalansvar för Områdesansvariga och Besiktningsmän som samtliga direktrapporterar till dig.Du i din tur rapporterar till Fastighetschefen och ingår i Fastighetsavdelningens ledningsgrupp.

Vem är du?
Du har en akademisk utbildning som fastighetsekonom eller motsvarande och flerårig arbetslivserfarenhet av fastighetsförvaltning. Gärna från privata fastighetsbolag och från verksamheter med driftsnettoansvar.

Du har dokumenterade resultat från tidigare anställningar och även dokumenterad erfarenhet av verksamhetsstyrning med stöd av tidrapporteringssystem.

Du har tidigare haft budget- och kostnadsansvar och erfarenhet av organisationsutveckling.
Du har även erfarenhet av processorienterad verksamhet och arbete med ständiga förbättringar enligt Lean, Six Sigma eller liknande. Erfarenhet av Avtal för fastighetsförvaltning (Aff) är meriterande.

Andra sidor vi värdesätter är att du är processorienterad, ständigt strävar efter förbättringar och att du arbetar självständigt och har förmågan att fatta beslut.

Som chef och ledare klarar du av att kommunicera på ett tydligt sätt samtidigt som du utövar ett entusiasmerande ledarskap. Du har lätt för samarbete med många olika aktörer. Som person är du engagerad, självgående och affärsmässig. Du är kundorienterad, med hög känsla för service och kvalitet. Du är en person som tar initiativ till förbättringar och levererar i utsatt tid.

Kontaktperson för detta jobb
För mer information om tjänsten eller din ansökan vänligen kontakta Experis rekryteringskonsult Sara Williamsson på telefon 0470-745582. Urval sker löpande så vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Vi ser fram emot din ansökan!

Arbetstider och omfattning
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-06-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara Williamsson 0470-74 55 82

Företag
Experis Engineering Huvudkontor

Adress
Experis Engineering Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
1910194

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Engineering Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Engineering Huvudkontor: