Förvaltningsadministratör

Smedjebackens kommun / Administratörsjobb / Smedjebacken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Smedjebacken, Ludvika, Fagersta, Norberg, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Smedjebackens kommun i Smedjebacken, Ludvika eller i hela Sverige

Smedjebacken är en trevlig kommun i södra Dalarna, med bra kombination av trivsamt småstadsliv, storslagen natur, aktivt föreningsliv, ett rikt kulturliv och starten för Strömsholms kanal. En tillväxtkommun med små och stora företag med goda förutsättningar då vi ligger i ett strategiskt bra läge mellan Västerås och Falun/Borlänge. Sedan länge arbetar vi med en ekologisk inriktning. Smedjebacken är närhet, vatten och utveckling, en kommun för alla.

Välkommen till Smedjebackens kommun!
Vi är en kommun som med god och stabil ekonomi som grund och med invånarna i fokus arbetar aktivt med utveckling där målet är bästa möjliga verksamhet. Som arbetsgivare är vår styrka prestigelöshet, dialog och korta beslutsvägar. Vi är övertygade om att vi tillsammans kan leva upp till vår värdegrund där välkomnande, engagemang, trygghet och framtidstro är våra ledord.

Samhällsbyggnadsförvaltningen

Du kommer att ingå i samhällsbyggnadsförvaltningens avdelning för administrativt stöd, vilket innebär att du kommer arbeta mot flera avdelningar. Samhällsbyggnadsförvaltningen består av Tekniska kontoret, Miljö- och bygg, Arbetsmarknad och integration, Kostenheten, Fritid samt Kultur och Bibliotek.

Publiceringsdatum
2022-10-05

Dina arbetsuppgifter
Den administrativa gruppen arbetar med registrering av allmänna handlingar, arkivering, ledningsstöd, ekonomistöd, digitalisering samt webbredaktionella uppgifter och statistik. Vi arbetar med att utveckla, likrikta och stödja hela förvaltningens övergripande administrativa processer. Du arbetar proaktivt med stöd och service för att möta verksamhetens behov och ser möjliga förbättringar i arbetssätt och processer.

Exempel på arbetsuppgifter är:
• GDPR
• Registrering och diarieföring av allmänna handlingar
• Arkivering
• Stöd till verksamhetschefer
• Statistik från olika områden i verksamheten
• Administratör för avdelningarnas hemsida
• Fakturering

Även andra arbetsuppgifter kan förekomma och arbetets innehåll och förutsättningar kan komma och att förändras över tiden.
Provanställning kan komma och tillämpas.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning eller dokumenterad erfarenhet av liknande arbete. Du känner dig motiverad av den digitala utvecklingen och arbetar obehindrat i digitala miljöer. Du har god datorvana och bra kunskaper i Office-paketet och har förmågan att uttrycka dig tydligt i tal och skrift. Du behöver även ha viss ekonomikunskap.


Vi ser det som meriterande om du har:
• Kunskap om kommunal förvaltning och dess regelverk eller motsvarande från annan likvärdig organisation

• Tidigare erfarenhet av att bygga strukturer och identifierat effektiviseringar i ärendeflödet

• Erfarenhet av digitala ärendehanteringssystem, gärna inom miljö- eller byggområdet.

• Kunskaper i Unit 4

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som trivs med högt tempo och som har lätt för att planera, organisera samt följa upp ditt arbete. Du tar egna initiativ och är prestigelös i ditt förhållningssätt. Du är kvalitetsmedveten, noggrann och tycker om att ta ansvar.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.



Vi erbjuder
Vi vill erbjuda dig en trevlig arbetsplats med fokus på arbetsmiljön för dig och dina medarbetare, vilket även innebär rökfri arbetstid. Eftersom vi tror på dialog i vår kommun erbjuder vi dessutom en dialogutbildning till alla nya tillsvidareanställda. Vi vill ha frisk och aktiv personal och vi hoppas att vårt friskvårdsbidrag bidrar till detta samt vår personalförening, Smeden. Att åka kollektivt är bra för miljön och därför kan du som medarbetare få köpa busskort till rabatterat pris, tillsammans kan vi göra skillnad. Att förvalta det vi värnar om ser vi som självklart och vi är stolta över vårt finska förvaltningsområde där du som finsktalande mer än gärna få stärka upp med din kunskap. Vi erbjuder dig en arbetsgivare som tror på sina medarbetare.

Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringsprocessen.
Läs mer om oss på smedjebacken.se och hur vi hantera dina personuppgifter enligt GDPR.
All rekrytering sker digitalt och via vår externa länk till rekryteringssystemet Webcruiter.
Vid problem av registrering av CV var god kontakta Webcruiter support.

Har du skyddade personuppgifter kontaktar du HR-specialist Patricia Andersson (patricia.andersson@smedjebacken.se) så får du hjälp med din ansökan.

Kontaktinformation
Stefan Bosbach, Förvaltningschef, 0240-660151

Gunilla Skoog, Miljö- och byggchef, 0240-660150

Helena Caspersson, Fackligt ombud Vision, 0240-660177

Arbetsplats
Malmgatan 14

777 31 Smedjebacken

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Smedjebackens kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4571213238".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Smedjebackens kommun (org.nr 212000-2205), http://www.smedjebacken.se

Kontakt
Förvaltningschef
Stefan Bosbach
0240-660151

Jobbnummer
7044965

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Smedjebackens kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Smedjebackens kommun: