Förvaltare med inriktning lägenhetsuppgraderingar till Uppsala

Victoriahem AB / Fastighetsskötarjobb / Uppsala
2024-06-05


Visa alla fastighetsskötarjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Victoriahem AB i Uppsala, Sigtuna, Upplands-Bro, Sollentuna, Strängnäs eller i hela Sverige

Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa!
Vårt fastighetsbestånd i Uppsala består av 980 hyreslägenheter som är belägna i Valsätra. Vårt områdeskontor och gemensamma arbetsplats ligger på Bandstolsvägen 49. Här är vi ett team på 9 personer som dagligen jobbar för att utveckla området och ta hand om våra hyresgäster. Nu söker vi en erfaren förvaltare med inriktning lägenhetsrenoveringar till vårt team.


Publiceringsdatum
2024-06-05

Om tjänsten
I den här rollen som förvaltare hos oss har du ansvar för lägenhetsuppgraderingar, inre underhåll samt skador i ditt förvaltningsområde. Du är med från förbesiktning till eftermarknad i nära samarbete med våra entreprenörer. I övrigt bistår du förvaltningsteamet med dina kunskaper inom fastighetsteknik och bygg med allt från besiktningar och åtgärdsförslag till avrop och uppföljning.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Huvudansvar för våra lägenhetsuppgraderingar enligt bolagets framtagna modell
Samordningsansvar för återställning av skador
Bistå med besiktningar med åtgärdsförslag
Arbeta fram investeringsbeslut
Handla upp och beställa åtgärder av entreprenörer i samråd med områdeschef
Kontakt med hyresgäster
Löpande kontakt med entreprenörer.
Kontinuerliga avstämningar så att pågående projekt håller budget, uppsatt tidplan samt avtalad kvalité och överlämnas smidigt.

Som person är du trygg i din kompetens och leder arbetet baserat på din erfarenhet och lösningsorienterade approach. Du har vana att bedriva projekt på ett affärsmässigt sätt och har goda kunskaper inom ekonomi, byggnadsteknik och entreprenadjuridik. Rollen som förvaltare innebär varierande arbetsuppgifter, och vi söker dig som är strukturerad och kan prioritera rätt. Du har en god samarbetsförmåga, är en relationsbyggare och trivs med många kontakter i ditt arbete. Du föredrar att arbeta på plats tillsammans med förvaltningsteamet och inser vikten av det för att kunna leverera resultat på bästa sätt.

Profil
Vi söker dig med flerårig erfarenhet av bygg och projektledning. Vi ser att du är rutinerad och trygg i din roll och du får gärna ha erfarenhet av att ha arbetat i en affärsdriven organisation. Du har troligtvis arbetat som projektledare eller förvaltare med fokus på lägenhetsrenoveringar och är van att ta ägandeskap och helhetsgrepp över dina fastigheter. Du är en god beställare och kravställare och är van att följa upp entreprenörer och leverantörer. Du har goda ekonomiska kunskaper och kan ta fram investeringskalkyler och är van att arbeta strukturerat med ekonomiska uppföljningar av dina projekt. Vårt fastighetsbestånd kräver en hög grad av teknisk kompetens. Dina ledaregenskaper är viktiga eftersom det är du som styr arbetet med projekt, renoveringar och skador.
I den här rekryteringsprocessen är din gedigna arbetslivserfarenhet viktigast och det är meriterande om du har en högskole- eller KY-utbildning eller motsvarande. Vidare är det meriterande med goda kunskaper inom ABT06, BBR samt aktuella branschregler som Säker Vatten och BKR.
Du har goda kunskaper i Officepaketet, Excelkunskaper i synnerhet. Vi arbetar i flera olika system och det är viktigt att din datavana är hög. Då arbetet innebär att du behöver kunna förflytta dig under arbetstid är B-körkort ett krav för denna tjänst.
Vi erbjuder dig
Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Som förvaltare får du en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget på flera nivåer. Du kommer utmanas men också stöttas i din utveckling.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Placering: Uppsala
Omfattning: Heltid
Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till intervjufasen.


Så ansöker du
Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår karriärsida. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta områdeschef Stefan Malmsten på stefan.malmsten@victoriahem.se.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-11-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Victoriahem AB (org.nr 556695-0738)

Arbetsplats
Victoriahem

Jobbnummer
8730442


Prenumerera på jobb från Victoriahem AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Victoriahem AB: