Fortum söker Sales Manager till Customer Service

sharper / Försäljningsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos sharper i Stockholm, Upplands Väsby, Södertälje, Norrköping, Motala eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2019-07-05

Om företaget
Fortum är ett ledande företag inom ren energi. Vi förser våra kunder med el, värme och kyla samt smarta lösningar för att förbättra resurseffektiviteten. Vi vill involvera våra kunder och samhället i omställningen till en renare värld. Vi sysselsätter cirka 9 000 energispecialister i Norden och de baltiska länderna, Ryssland, Polen och Indien. Vår omsättning under 2017 uppgick till 4,5 miljarder euro och 61 % av vår kraftproduktion var CO2-fri. Fortums aktie är listad på Nasdaq Helsinki. (http://www.fortum.se/) www.fortum.se (http://www.fortum.se)

Consumer Solutions erbjuder våra 2.4 miljoner kunder pålitlig och miljövänlig energi och bidrar till att göra deras liv enklare med ny teknologi och innovativa lösningar.

Nu söker vi en driven Customer Service Sales Manager som vill vara med och bygga upp den nya kundservicen i Stockholm! Idag sitter Fortum i Hornstull men från nästa sommar har de nya fräscha lokaler i Solna nära Mall of Scandinavia.

Arbetsuppgifter
Som Customer Service Sales Manager har du det övergripande ansvaret att utveckla säljfärdigheter inom kundservice i Stockholm och Arbrå, samt coacha och följa utfallen. Du kommer ha en central roll i uppbyggnadsfasen av kundservicen i Stockholm parallellt som du arbetar med de befintliga teamen i Arbrå. Därav är resor till Arbrå vanligt förekommande.Du följer upp säljresultat, medarbetare, KPIer och arbetssätt för att säkerställa att ni jobbar på rätt sätt mot företagets mål. Kunden är alltid i fokus varför du arbetar fram idéer och tar fram actions på nya arbetssätt, tävlingar, manus mm.

Du jobbar tätt med exempelvis Customer Service Site Manager, som har det formella personalansvaret över teamen, och är dennes sparring partner. Tillsammans driver ni det strategiska och operativa arbetet med försäljning inom kundservice framåt. Vidare kommer du vara delaktig i att utveckla kundservice och försäljning genom digitalisering och automatisering.

Vidare ingår du i Customer Service ledningsgrupp och arbetar aktivt förkundservice, försäljning, utveckling och förbättring. Du ansvarar för att föra in kunden och dess behov i beslutsfattandet och har både operativt och strategiskt fokus. Du kommer att vara en nyckelperson i samarbetet med olika intressenter, på olika nivåer, i Consumer Solutions matrisorganisation.Du rapporterar till Customer Service Manager.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Coacha och motivera teamen i Stockholm och Arbrå för att uppnå försäljningsresultat.
• Följa upp och ta fram actions, utvecklaförsäljningstekniker, manus mm.
• Samarbeta i matrisorganisationen för att nå siternas och företagets mål.

Profil
Du är en coachande person som drivs av att utveckla människor att nå resultat och säkerställa kundnöjdhet i världsklass. Du är nyfiken och räds inte att testa nya vägar och arbetssätt när du får en kreativ idé. Du är vass på försäljningstekniker och uppbyggnad av samtal. Du leder genom delaktighet, öppenhet och genom att coacha dina medarbetare. Som ledare är det även viktigt att du är tydlig och konsekvent.

För att lyckas i rollen har du universitets- eller yrkesutbildning inom exempelvis ekonomi eller försäljning. Kanske är du kundservicechef idag och vill gå vidare mot en mer coachande roll med strategiska inslag? Krav för tjänsten är flytande svenska och engelska i tal och skrift samt erfarenhet från kundservice.Vi ser gärna att du har erfarenhet från att leda i förändring och att skapa goda resultat genom andra.

Fortum erbjuder:

Möjlighet att utvecklas i en miljöinriktad och snabbväxande organisation tillsammans med medarbetare som förbereder oss för framtidens energiutmaningar. Som en del av ett företag som strävar efter att vara föregångare i energibranschen kommer du ingå i ett sammansvetsat team med engagerade kollegor. För hos oss är det viktigt att trivas. Det innebär inte bara att arbeta med spännande arbetsuppgifter och bli utmanad, det handlar om att ha roligt på jobbet och få utvecklas. Hur och i vilken riktning? Det är upp till dig. Om det här låter som en utmaning som stämmer in på dig är du välkommen att söka redan idag!

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta Rebecka Hillerström på telefonnummer +46 (0) 70 032 43 46.

Om företaget
Sharper är ett nordiskt konsult- och rekryteringsbolag specialiserade på kvalificerat urval av specialistpositioner samt ledande befattningar. Sharper ingår i koncernen The Creativity Family Oy som grundades i Finland 2005. Sharper är verksamma inom Sales & Marketing, Finance, Engineering & Supply chain samt Back office & HR.

Följ oss gärna på LinkedIn SharperSweden (https://www.linkedin.com/company/sharper/)

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-07-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
REBECKA HILLERSTRÖM rebecka.hillerstrom@sharper.se +46 70 032 43 46

Företag
Sharper

Adress
Sharper
Lindhagensgatan 74
11218 Stockholm

Kontorsadress
Lindhagensgatan 74, Stockholm

Jobbnummer
4842670

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från sharper

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos sharper: