Förstudie inköpssystem, Stockholm

Shaya Solutions AB / Företagsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Om konsultuppdraget

• Ort: Stockholm
• Uppdragslängd: 14-apr-2020 - 30-apr-2020
• Ansök snarast
• Omfattning: 100%
• OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.

Uppdragsbeskrivning

Kunden har fattat beslut om att genomföra ett projekt (upphandling) av ett gemensamt inköpssystem som ska omfatta avtalsuppföljning,

Leveranskvalitet, återrapportering, utbyte av produkter, korrekta priser, godkännande av fakturor (utreda integration med Agresso). Detta har föregåtts av ett antal studier under de senaste åren. För att säkerställa att Kunden kravställer korrekt utifrån Kundens behov och nuvarande systemflora så måste dessa uppdateras.

Konsulten ska hålla ihop, intervjua och formulera en mer utvecklad sammanfattning av tidigare producerade studier och upplevt nuläge (ca 150 timmars jobb). Konsulten ska beskriva bolagens totala behov, nuläge och önskat nyläge i en samlad behovsanalys. I den ska det ingå även beröringspunkter och avgränsningar till övriga befintliga system som tex FAST2 och Agresso och till övriga projekt t ex VINST (SLK). Kunden ger även en option på att leda och genomföra även de senare delarna av projektet fram till och med införande i de olika bolagen om styrgruppen fattar sådant beslut. Vi garanterar ingen omfattning på uppdraget. Bolagen äger ensidigt rätt att säga upp uppdraget med omedelbar verkan och endast erlägga ersättning för upparbetade timmar.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

• Konsulten ska ha tidigare erfarenhet av att genomföra behovsstudier, projektleda systemanskaffning, genomfört upphandlingar av system genom LoU-styrd upphandling.
• Konsulten bör ha god erfarenhet av förstudier samt anskaffning av ärendehanteringssytem och/eller beställnings & inköpssystem (pågående uppdrag accepteras)

______________________

Hur du kommer vidare

• Sök uppdraget genom denna annons
• I ansökan anger du ett kravställt timpris
• Lägg in ett CV i word-format
• Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Techbolag inom IT, Energi och Samhällsbyggnad med fokus på ingenjörer, ekonomer, teknologer och jurister.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag +1 mån

Publiceringsdatum
2020-04-14

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-04-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Shaya Solutions AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649), http://www.shayasolutions.com

Jobbnummer
5188790

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Shaya Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Shaya Solutions AB: