Försäljningssamordnare
Kronofogdemyndigheten / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kronofogdemyndigheten i Malmö,
Helsingborg,
Kristianstad,
Halmstad,
Ljungby eller i
hela Sverige Beskrivning av uppdraget
Som samordnare ansvarar du för att utmätt egendom blir klar för försäljning.
Du registrerar, värderar, beskriver egendomen och fotograferar den för annonser till Kronofogdens nätauktioner.
Publiceringsdatum2022-11-25Dina arbetsuppgifterDina arbetsuppgifter är att ta hand om den egendom Kronofogden har utmätt och gör den klar till försäljning. Du tillhör en arbetsgrupp tillsammans med övriga samordnare och ni har ett nära samarbete med kronoinspektörer som utmätt egendomen. Du samverkar också med Kronofogdens försäljningssektion.
Du jobbar inom givna tidsramar och deadlines. Du planerar och är flexibel då din arbetsdag och arbetsuppgifter varierar. Detta eftersom du inte alltid vet från vecka till vecka vilken typ av egendom du ska hantera och göra klar till försäljning.
Som samordnare av egendom har du också direkta möten med Kronofogdens olika kunder. Vid visningar och utlämningar efter avslutad auktion ger du god service till spekulanter, köpare och du har även kontakt med en del av våra kunder som har skulder till oss.
Dina kvalifikationer
Vi söker dig som
- har grundläggande behörighet till högskola och universitet
- har körkort för bil med manuell växellåda
- kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.
Du har personliga egenskaper som innebär att du är systematisk och noggrann i ditt dagliga arbete. Du klarar av ett högt arbetsflöde och har goda administrativa kunskaper. Du är flexibel, kan anpassa din vardag och har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra. Du har även god slutledningsförmåga.
Det är meriterande med erfarenhet av att fotografera med systemkamera.
Information om oss och jobbet
Vid tillsvidareanställningar tillämpar vi provanställning på sex månader. Din ansökan ska innehålla ett CV, men vi vill inte att du bifogar ett personligt brev. Vi ber dig däremot att, så utförligt som möjligt, svara på våra urvalsfrågor. Du blir anställd som handläggare.
Kronofogden erbjuder flexibla arbetsformer vilket innebär en möjlighet att arbeta del av arbetstiden hemifrån.
Det är viktigt för oss på Kronofogden att de vi anställer har de personliga egenskaper som vi efterfrågar. Därför använder vi oss av kompetensbaserade strukturerade intervjuer och det förekommer tester vid rekryteringar.
Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår webbplats:
https://www.kronofogden.se/Jobbahososs.htmlEtt jobb som räknas
På Kronofogden jobbar vi nära människor i utsatta situationer. Vår uppgift är att hjälpa den som inte har fått betalt och vägleda den som ska betala. Det kräver kunskap och handlingskraft. Omtanke och mod. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. Så när du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas - både för andra och för dig.
Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets hr-avdelning kommer att hantera din ansökan.
Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2022-12-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/375".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kronofogdemyndigheten (org.nr 202100-5646)
Arbetsplats Kronofogden
Kontakt Susanna Jareno, Hr-specialist
010-5743143,Susanna.Jareno@skatteverket.se Jobbnummer 7206078
Observera att sista ansökningsdag har passerat.