Försäljningschef färskvaror heltid
Stormarknaden Moraberg AB / Chefsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stormarknaden Moraberg AB i Södertälje Vi vill bibehålla ett Maxi som har ett positivt och engagerat team. Ett arbetsteam som varje dag med glädje vill öppna dörren till en inspirerande matbutik med starkt fokus på den goda måltiden där färskvaror står i framkant. Gemensamma tankesätt är affärsmässighet, glädje och enkelhet. Vi ser positivt på utmaningar, vågar tänka nytt och strävar alltid efter ett möte som överträffar kundens förväntningar.
För att våra medarbetare ska känna sig trygga i sin roll och få coachning och feedback när de behöver så är våra chefer alltid närvarande i driften alla dagar i veckan under butikens alla öppettider 7-23.
Vi erbjuder möjlighet till interna och externa utbildningar, friskvårdsbidrag, frukostbuffé alla dagar i veckan, färsk frukt dagligen, högtidsluncher, personalfest, årliga presenter och personalrabatt i butiken.
Som Färskvaruchef ansvarar du för butikens färskvaruavdelningar (Delikatess, Chark, Fisk, Kött, Ost och kallskänk) I rollen ingår att leda och utveckla avdelningen såväl strategiskt som operativt. Du har resultatansvar för hela avdelningen och ansvarar samtidigt för att hela butiken erbjuder ett fräscht och spännande sortiment inom färskvaror. Då ambitionen är att vara den bästa färskvarubutiken för våra kunder, så blir du en nyckelperson för butikens utveckling. Du har ett stort ansvar för att kunderna upplever en välkomnande och inspirerande atmosfär i butiken och för att butiken ständigt ska ligga i framkant inom färskvaror. Du ingår i butikens ledningsgrupp och kommer att arbeta underställd butikschefen. Som en del av ledningsgruppen är du med och påverkar butikens nuläge och framtid.
Exempel på ansvarsområden
• Leda, utveckla och inspirera medarbetarna inom avdelningen
• Ansvar för avdelningens försäljning
• Optimering av avdelningens drift med ansvar för att rutiner följs och utvecklas på ett bra sätt
• Budgetarbete och uppföljning av nyckeltal
• All bemanningsplanering och rekrytering inom avdelningen
• Huvudansvarig för butikens egenkontrollsprogram
Publiceringsdatum2023-01-18Kvalifikationer• Mångårig erfarenhet från ledande befattning i dagligvaruhandeln
• Gedigen erfarenhet, kunskap och utbildning inom segmentet färskvaror
• Kunskap i butiksekonomi
• Företagsledarutbildning eller liknande
• Grundläggande kunskaper i LEAN är meriterande
Dina personliga egenskaperDu är en person som drivs av att inspirera och engagera medarbetarna samt att kunna skapa ett positivt arbetsklimat. Du ska ha ett stort kunnande kring färskvaror samt ha ett utpräglat matintresse med förmåga att förmedla detta till såväl dina medarbetare som kunden. Du har social kompetens och är lyhörd för kundernas behov samt trivs med att vara synlig och aktiv bland såväl medarbetare som kunder. Du är entusiastisk person med en stark inre motor som tycker om att ha många bollar i luften. Du är duktig på att strukturera, prioritera, delegera och analysera. Självklart är du är tydligt fokuserad på kund och försäljning och du drivs av att skapa god lönsamhet. Som huvudansvarig för butikens egenkontrollsprogram är du väldigt noggrann och medveten om vikten av bra rutiner. Du är flexibel och villig att prova nya arbetssätt och är lösningsorienterad.
Du gillar att jobba med personal och kommer att driva din avdelning själv både när det gäller schemaläggning och personalfrågor.
Tjänsten är heltid där kvällar och helger ingår i ord arbetstid
Intervjuer kommer att ske löpande varpå tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-02-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stormarknaden Moraberg AB (org.nr 559027-0764)
Arbetsplats ICA Maxi Moraberg
Jobbnummer 7356331
Observera att sista ansökningsdag har passerat.