Försäkringskassan, Verksamhetsstöd (VS) söker Arkivarie
Försäkringskassan / Arkivariejobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla arkivariejobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Östersund,
Sollefteå,
Kramfors,
Sundsvall,
Ljusdal eller i
hela Sverige Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Placering VS Informationsförvaltning, Östersund
VS Informationsförvaltning står till Försäkringskassans ledning och verksamhetens förfogande med expertis i informationshanteringsfrågor. Kärnan i VS Informationsförvaltnings verksamhet är en sund, enhetlig och effektiv informationshantering på Försäkringskassan. Enheten leder det strategiska arbetet med utveckling av informationshanteringen och arkivvården inom myndigheten. Enheten tar också fram interna styrdokument och ger stöd till verksamheten i form av rådgivning om informationshantering, arkivering och diarium.
Vi behöver nu förstärka vår arbetsgrupp med en arkivarie som ska arbeta vid vår arkivdepå i Östersund. Du kommer ingår i en grupp bestående av arkivarier och arkivassistenter fördelade på två orter, Stockholm och Östersund.
Arbetsuppgifter
Som arkivarie medverkar du i arbetet med ledning av dokumenthanterings- och arkivfrågor inom Försäkringskassan. Du deltar i arbete med att ta fram styrande och stödjande dokument och fungerar som expertstöd till verksamheten inom området. I rollen ingår även att bevaka strategiska dokumenthanteringsfrågor och delta i projekt som sakkunnig inom området.
Då du kommer tillhöra en grupp arkivarier så sker mycket av arbetet i samarbete med en eller flera kollegor.
Vi söker dig som
• har en akademisk examen med minst 40 p/60 hp arkivvetenskap
• har erfarenhet från, och kunskap om, arbete med arkivverksamhet och styrande regelverk
• är analytisk, nytänkande, kvalitetsmedveten och drivande
• är självgående och har ett strukturerat arbetssätt samt förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter
• har god förmåga att uttrycka dig såväl i tal som skrift
• arbetar självständigt samt är bra på att samarbeta och skapa goda relationer
Det är meriterande om du:
• har erfarenhet av arbete med arkivfrågor inom en stor organisation
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2018-10-10Övrig informationTjänsten är tillsvidare, heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Resor förekommer i tjänsten. Denna tjänst kan komma att placeras i säkerhetsklass vilket innebär en säkerhetsprövning. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Tunga lyft kan förekomma i verksamheten.
Om du har frågor, kontakta
Rekryterande chef Marit Kirkbakk, tfn 010-111 44 73. HR-specialist Caroline Söderberg, tfn 010- 118 80 12 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST Linus Kaalen, tfn 010-113 71 54, SACO-S Cecilia Silverson, tfn 010-115 26 18, eller SEKO Anne Svensson, tfn 010-113 83 07.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 31 oktober 2018. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm
KontorsadressFörsäkringskassan
Jobbnummer 4395372
Observera att sista ansökningsdag har passerat.