Försäkringshandläggare sjukpenninggrundande inkomst till Götebor
Försäkringskassan / Kontorsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Göteborg,
Kungälv,
Kungsbacka,
Tjörn,
Stenungsund eller i
hela Sverige Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Avdelningen för gemensamma försäkringsfrågor har i uppdrag att driva utvecklingen av Försäkringskassans gemensamma kvalitet, hålla ihop myndighetens gemensamma försäkringsfrågor och skapa förutsättningar för organisatoriskt lärande. Avdelningen har olika verksamhetsområden: försäkringstillhörighet, kontroll, omprövning, servicekontor, sjukpenninggrundande inkomst(GFS-KM) strategiskt försäkringsstöd och återbetalning. Avdelningen har cirka 1 640 medarbetare och finns på ett flertal orter i landet.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som försäkringshandläggare har du ett viktigt uppdrag: att hjälpa våra kunder så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. Du ger kunderna förutsättningar att ha överblick och känna trygghet i alla kontakter med Försäkringskassan. Varje kund har en situation som är unik och behöver mötas utifrån sina specifika behov. Du har kontakt med kunder i telefon och skriftligt. I arbetet ansvarar du för att göra utredningar utifrån gällande regelverk. Du beräknar inkomster och fattar beslut beträffande omfattning av sjukpenninggrundande inkomst.
När du arbetar med sjukpenninggrundande inkomst (SGI) möter du kunder som har gemensamt att de har en varierande eller oförutsägbar inkomst. Kunderna befinner sig i olika skeden i livet, alltifrån långtidssjuka till nyblivna föräldrar. SGI avgör ersättningsnivån på dagersättningar, exempelvis sjukpenning och föräldrapenning. Du arbetar utifrån flertalet regelverk och inhämtar information om inkomstförhållanden och beräknar SGI utifrån kundens specifika situation, exempelvis är kunderna egna företagare, studerande eller arbetar i ett annat land.
Du fattar beslut i ärenden från en fortlöpande kund kö, vilket gör att du måste kunna balansera kvalitet med kvantitet. I ditt arbete samarbetar du med bland annat Arbetsförmedlingen, Skatteverket, revisorer och arbetsgivare.
Vi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan bedömas likvärdiga
• är serviceorienterad
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt
• har sinne för siffror
• är stabil och kan behålla energin även i belastade situationer
• har god kommunikativ förmåga
• har god datorvana
• förmåga att utrycka dig väl i tal och skrift.
Det är meriterande om du:
• Har erfarenhet från en kundintensiv verksamhet där du levererat i högt tempo i kombination med hög kvalitet
• Har erfarenhet av handläggning och fattat beslut som påverkar individer.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2017-10-10Övrig informationEtt antal tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning. Vi kommunicerar via mail och intervjuer sker löpande. Det är därför viktigt att du som söker löpande läser din e-post.
Om du har frågor, kontakta
HR Specialist (för frågor om rekryteringsprocessen): Liza Andersson, tel 010-111 44 95. Rekryterande chefer (för frågor om tjänsten): Samuel Söderberg, tel 010-119 55 52 och Charlotta Östlund, tel 010- 111 29 82.
Fackförbund ST: Erika Henriksson, tel 010 - 119 54 16. Saco-S: Susanna Cassberg, tel 010-119 52 93.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast 22 oktober 2017.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm
KontorsadressFörsäkringskassan
Jobbnummer 3744145
Observera att sista ansökningsdag har passerat.