Försäkringshandläggare inom aktivitetsstöd i Malmö
Försäkringskassan / Kontorsjobb / Malmö
2018-02-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Försäkringshandläggare inom aktivitetsstöd i Malmö" (publicerad 2018-02-06) ⬅️
Visa alla kontorsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Malmö,
Lund,
Trelleborg,
Landskrona,
Eslöv eller i
hela Sverige Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Avdelningen för nyanlända eller arbetssökande beslutar om och/eller betalar ut ersättningar och förmåner till: nyanlända, arbetssökande, statligt tandvårdsstöd och internationell vård. Avdelningen har cirka 1 200 medarbetare på 8 orter över hela landet.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som försäkringshandläggare har du ett viktigt uppdrag: att hjälpa medborgarna så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. Du ger förutsättningar att ha överblick och känna trygghet i alla kontakter med Försäkringskassan. Varje individ har en situation som är unik och behöver mötas utifrån sina specifika behov. Du har kontakt i telefon och skriftligt. I arbetet ansvarar du för att göra utredningar utifrån gällande regelverk. Du beräknar ersättningar och fattar i förekommande fall beslut om ersättning.
När du arbetar med aktivitetsstöd möter du individer som får aktivitetsstöd eller utvecklingsersättning när de deltar i ett arbetsmarknadspolitiskt program genom Arbetsförmedlingen. Individen kan exempelvis vara en tonåring som söker sitt första jobb eller en person som ska starta företag. Du utreder och beslutar om rätt till ersättning samt beräknar tillfälliga minskningar eller avdrag på grund av exempelvis föräldrapenning eller studiemedel. Du har kontakt med andra myndigheter, arbetslöshetskassor med flera. Den sökande eller försäkrade kommer ofta att vända sig direkt till dig med frågor om vilket ansvar de olika aktörerna har.
Vi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är serviceorienterad
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt
• är stabil och kan behålla energin även i belastade situationer
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana.
Det är meriterande om du:
• har arbetat med utredningar och fattat beslut som påverkar individer, gärna på en myndighet
• har språkkompetens utöver svenska och engelska.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2018-02-05Övrig informationEtt antal tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde i mars 2018. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning.
KontaktChefer: Amela Durdevic, tel. 010-111 30 06 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Amelia Lesniewicz, tel. 010-118 68 53 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Patrik Sjöstedt, tel. 010-112 41 81. Saco-S: Gunnel Andersson, tel. 010-114 54 39. Seko: Irre del Barba, tel. 010-115 30 87.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 19 februari 2018. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm
KontorsadressFörsäkringskassan
Jobbnummer 3946040
Observera att sista ansökningsdag har passerat.