Försäkringsadministratör LIV

Söderberg & Partners / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2017-01-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Försäkringsadministratör LIV" (publicerad 2019-06-03) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Söderberg & Partners i Stockholm, Solna, Uppsala, Västerås, Norrköping eller i hela Sverige

Söderberg & Partners är Sveriges ledande fristående rådgivare och förmedlare av
försäkringar och finansiella produkter. Vi har tillgång till Nordens största fristående
analysavdelning, vilken dagligen följer försäkringsbolagen, bankerna, fondbolagen
och investmentbankerna ur ett produktperspektiv. Söderberg & Partners-koncernen har ca 1000 medarbetare.

Söderberg & Partners har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang och intresse för sina respektive arbetsområden. Detta skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer. Vi söker, och premierar, medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.



Är du serviceinriktad, noggrann och söker en bred administrativ tjänst? Är du intresserad av försäkringar och privatekonomi?

Söderberg & Partners söker en positiv och engagerad administratör inom tjänstepension till vårt huvudkontor i centrala Stockholm.

Det är bra om du har erfarenhet av försäkringar och administration, men lika viktigt är att du har ett intresse av att lära och utvecklas inom området. Anställningen är en visstidsanställning på 1 år, med eventuell möjlighet till förlängning. Anställningen är på 100% men har du önskemål om deltid (75%) ange gärna det i ansökan. Du behöver dock kunna vara på plats åtminstone tre dagar i veckan fram till kl. 17.

Arbetet består av att hjälpa våra rådgivare med att förbereda, handlägga och följa upp våra kunders försäkrings- och tjänstepensionsärenden. Du blir en sammanhållande länk mellan rådgivarna, försäkringsbolagen och kunderna och arbetet är både självständigt och varierande. Vi söker dig som är öppen och trevlig, är tekniskt intresserad, samt har en vilja att självständigt lösa problem och ta ansvar för dina arbetsuppgifter.

Detta team består av åtta administratörer som stöttar flera av våra rådgivarteam. Vi har en stark sammanhållning och en positiv och lösningsfokuserad atmosfär.

Vi ser att du:
• Gärna har bakgrund inom administration och ekonomi/försäkring
• Har intresse för finans och försäkring
• Är noggrann, strukturerad och ansvarsfull
• Är kommunikativ och serviceinriktad

Söderberg & Partners är Sveriges ledande fristående rådgivare av försäkringar och finansiella produkter. Kommunikationsvägarna är korta och våra medarbetare drivs av ett stort engagemang och intresse för sina arbetsuppgifter. Söderberg & Partners vision är att arbeta proaktivt idag för att du ska leva tryggare och rikare imorgon.

Vi rekryterar löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Placering: Regeringsgatan 45, Stockholm
Anställningsstart: Snarast, efter överenskommelse
Sista dag att ansöka är 2017-02-03
Kontaktperson: Ulrika Wallerberg, teamledare, 08-451 50 16

Varaktighet, arbetstid
Heltid Rekrytering

Publiceringsdatum
2017-01-11

Ersättning
Månatlig löneutbetalning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Söderberg & Partners

Adress
Söderberg & Partners
Box 7785
10396 STOCKHOLM

Kontorsadress
Box 7785 10396 STOCKHOLM

Jobbnummer
3256380

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Söderberg & Partners

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Söderberg & Partners: