Fordonsansvarig
Alvesta kommun, Kommunledningsförvaltningen / Butikssäljarjobb / Alvesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Alvesta,
Växjö,
Hylte,
Uppvidinge,
Ljungby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Alvesta kommun, Kommunledningsförvaltningen i Alvesta Alvesta kommun med ca 20 000 invånare - södra Sveriges mittpunkt. Vår utgångspunkt är lokalt boende med globala möjligheter. Här finns bra boendemiljöer med närhet till såväl stad som landsbygd och rika möjligheter till en aktiv fritid. En traditionell kommun med spännande utmaningar tillsammans med fantastiska möjligheter. Vill du vara med på våran resa?
Alvesta kommun har beslutat att Kommunens fordonshantering ska centraliseras med syfte att uppnå kvalitets- och kostnadsförbättringar. Genom beslutet inrättas en ny tjänst som fordonsansvarig.
Tjänsten är placerad på kommunens ekonomi- och upphandlingsavdelning som organisatoriskt ingår i kommunledningskontoret och ansvarar för utveckling, samordning och planering av kommunens ekonomi- och upphandlingsfrågor. Du kommer ingå i en avdelning med 14 medarbetare varav 3 arbetar med upphandling.
Publiceringsdatum2018-11-15ArbetsuppgifterTjänsten som fordonsansvarig innebär ett helhetsansvar för administration, utveckling och uppföljning av kommunens fordon. Du kommer enligt de riktlinjer som finns medverka till utvecklingen av en rationell fordonsförvaltning samt arbeta proaktivt för att uppnå kommunens mål om en fossilbränslefri fordonsflotta till 2020.
Som fordonsansvarig kommer du att vara kontaktperson mot såväl interna kunder inom organisationen som externa leverantörer. I samråd med kontaktpersoner i de kommunala verksamheterna beställer du och administrerar fordon efter de behov som finns. Du kommer att skapa förfrågningsunderlag inför upphandling av fordon utifrån de riktlinjer och rutiner som styr kommunens fordonsinnehav.
Du kommer att ha en avgörande roll för att uppnå en god fordonsekonomi genom löpande analyser över vilka fordon som ska behållas eller avyttras. Genom täta leverantörskontakter arbetar du proaktivt för att hitta nya lösningar som kan sänka Kommunens kostnader.
Redovisning och dokumenthantering är en del i arbetet som skall presenteras på ett pedagogiskt sätt. Med hjälp av digitala verktyg analyserar du och ser till att fordonsflottan är optimal och har rätt antal fordon i verksamheterna. I tjänsten ingår kontakter med försäkringsbolag samt skadereglering Utöver detta ser du till att samtliga fordon kommer till service, tvätt och får däckbyte i rätt tid efter befintliga rutiner.
KvalifikationerVi ser att du har lägst gymnasiekompetens. Du ska inneha goda kunskaper om fordonsekonomi och fordonskalkylering samt ha tidigare erfarenhet av administrativt arbete. Du har ett intresse och erfarenhet av fordon, att utveckla fordonshanteringen samt av hållbarhetsfrågor. Du är en tekniskt kunnig person med god datorvana och goda kunskaper i Officepaketet. Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med koordinering av fordon eller försäkringar. Som person är du självgående, utvecklingsinriktad och en god kommunikatör i såväl tal som skrift. Du besitter en hög grad av servicekänsla och har en förmåga att skapa förtroendefulla relationer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-02
Ange följande referens när du ansöker: A829225/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohan Johansson 0472-15030
FöretagAlvesta kommun, Kommunledningsförvaltningen
AdressAlvesta kommun, Kommunledningsförvaltningen
Centralplan 1
34280 Alvesta
KontorsadressCentralplan 1 Alvesta
Jobbnummer 4460292
Observera att sista ansökningsdag har passerat.