Förändringsinriktad enhetschef till Stockholms stads kontaktcenter

Stockholms kommun / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Stockholm - vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss - för stockholmarna.

Välkommen till oss

Vägen in till Stockholms stad går genom Kontaktcenter.

Kontaktcenter är Stockholms stads kundcenter. Vi är cirka 85 medarbetare som svarar på frågor som rör samhällsbyggnad, skola & förskola samt sociala frågor. Vi hjälper stadens medborgare genom att ge vägledning, information och kvalificerad service via telefon och mejl.

Nu söker Vi Dig, erfarna chef som trivs att leda i ständig förändring och utveckling. Du som vill vara med på resan och utveckla Stockholms bästa invånarupplevelse tillsammans med oss.

Vi erbjuder

Som chef på Serviceförvaltningen erbjuds du chefsintroduktion samt utbildningsinsatser och seminarium inom aktuella verksamhets- och personalfrågor. Det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra - vi tillämpar flextid, friskvårdsbidrag och varje vecka finns möjlighet till massage i våra egna lokaler. Du får dessutom tillgång till Stockholms stads nätverk.

Din roll

Det händer mycket hos oss, inte minst med bakgrund av ökade krav på förbättrad tillgänglighet och service samt effektivare ärendeprocesser och en bättre invånarupplevelse. Digitaliseringen är en del av utvecklingen, där vi ser över befintliga strukturer och rutiner för att uppdatera vår verksamhet och säkerställa att vi nyttjar skattemedel med högst värde för våra invånare. Vi har stort framtidsfokus och det finns stor potential för dig som vill vara med och bygga, utveckla och bidra till vår tillväxtresa.

Som chef hos oss har du budget- och personalansvar för en av våra enheter. Du har ett närvarande och inspirerande ledarskap och du brinner för service och kundnöjdhet men även för personalrelaterade frågor. Vi söker en erfaren och engagerad ledare som vill och kan coacha och utveckla framgångsrika team.

Du tycker om att jobba nära i styrning och uppföljning och du förstår hur kundservice bidrar till helheten. Du utvecklar verksamheten med fokus på dina medarbetare för att hela tiden kunna hjälpa våra invånare professionellt, effektivt och med god kvalitet. Tillsammans med verksamheten sätter du upp och anpassar mål samt säkerställer att teamen presterar i enlighet med dem.

Din kompetens och erfarenhet

Som chef hos oss är Du en förebild. Du är nyfiken, modig och engagerad och drivs av att coacha och få andra människor att växa. Då rollen innehåller många kontaktytor har du lätt att skapa goda relationer och trivs som bäst i samarbete med andra. Det är naturligt för dig att hålla dig uppdaterad om det senaste som berör din profession och du har erfarenhet och ett stort intresse för såväl kundtjänstfrågor som för digitalisering och utvecklingsfrågor.

Rent formellt söker vi dig med;

relevant högskoleutbildning eller annan utbildning i kombination med yrkeserfarenhet som arbetsgivaren anser likvärdig
flera års dokumenterad erfarenhet som chef/ledare
erfarenhet och kompetens av stora call center/kontaktcenter
erfarenhet av att driva förändring i kontaktcenterverksamhet
god branschkunskap och erfarenhet av telefoni och kontaktcenterlösningar

Publiceringsdatum
2024-03-14

Övrig information
Vi är nyfikna på vem du är, vad du kan och vad du vill. Känner du igen dig i ovanstående beskrivning och är intresserad av en ny utmaning? Varmt välkommen med din ansökan!
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet samt interna konsulter som tillhandahåller stöd inom digitalisering, it & telefoni, rekrytering, samt, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/1218".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter

Kontakt
Desiree Öhrvall Nyman, rekryteringskonsult
08-50811728

Jobbnummer
8541785

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: