Folkbokföringshandläggare, Solna
Skatteverket / Juristjobb / Solna
2016-09-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Folkbokföringshandläggare, Solna" (publicerad 2018-03-08) ⬅️
Visa alla juristjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som folkbokföringshandläggare
innebär att du arbetar med utredningar samt analyserar och beslutar i olika folkbokföringsärenden, exempelvis utredning och bedömning av olika utländska handlingar, bosättningskontroll och invandringsärenden. Du kommer att möta människor med olika bakgrund, främst via telefon och skriftväxling. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov.
Folkbokföringskontoret i Stockholmsregionen omfattar 10 sektioner och hanterar bland annat bosättningskontroll, namnärenden, invandringar, ärenden om ID-kort samt servicekontorsverksamhet.
Vi söker nu folkbokföringshandläggare för visstid- samt tillsvidareanställning med placering i Solna.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en högskoleutbildning om minst 120 p/ 180 hp, önskvärt inom statsvetenskap, samhälls- eller beteendevetenskap
• har minst sex månaders aktuell erfarenhet av för tjänsten relevant arbete, t.ex. handläggande uppgifter, service, administration och registrering.
• har mycket god samarbetsförmåga och kan se helhetsperspektiv
• är självständig och ansvarstagande
• är flexibel med förmåga att prioritera effektivt
• har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska
• stimuleras av att arbeta i ett högt tempo
• har god datorvana
Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet av handläggande- och/eller utredande arbete inom utländska handlingar, bokontroll samt invandringsärenden.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Endast vid extern annonsering - Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2016-09-09ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktStefan Kilström, sektionschef 010-572 30 96
Sandra Jonsson, HR-konsult 010-572 34 55
Sangar Maolod, facklig kontaktperson ST 010-574 59 72
Carlos Saavedra Nilsson, facklig kontaktperson Saco 010-574 46 88
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Box 123
17194 17194
KontorsadressBox 123
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3039212
Observera att sista ansökningsdag har passerat.