Folkbokföringshandläggare, Göteborg
Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
2013-02-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Folkbokföringshandläggare, Göteborg" (publicerad 2018-02-01) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Göteborg,
Kungälv,
Kungsbacka,
Alingsås,
Stenungsund eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Kvalitetsmässan för verksamhets- och samhällsutveckling gav Skatteverket utmärkelsen "Sveriges modernaste myndighet" under 2011 med motiveringen "effektiva, kundorienterade, samverkar, förenklar och hittar nya lösningar".
I början av 2012 korades Skatteverket också till den mest servicevänliga myndigheten i Sverige, som en av de första ServiceScore®-vinnarna någonsin.
Dina arbetsuppgifter som folkbokföringshandläggare innebär att registrera, göra enklare utredningar och besluta i olika folkbokföringsärenden, främst rörande flyttning. Även andra administrativa arbetsuppgifter kan förekomma. Du kommer att möta människor med olika bakgrund, främst via telefon och e-post.
På folkbokföringssektionen i Göteborg är vi 80 medarbetare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en avslutad teoretisk treårig gymnasieutbildning med fullständigt slutbetyg
• har mycket god kommunikationsförmåga och språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• har datorvana, lätt att lära och ansvarar för din egen utveckling
• kan arbeta självständigt, hantera många ärenden parallellt, och arbeta i ett högt tempo
• har förmåga att stödja och samverka samt har ett gott bemötande både externt och intern
Det är meriterande om du har
• tidigare erfarenhet från Skatteverket
• aktuell erfarenhet av arbete med myndighetsutövning
• minst ett års arbetslivserfarenhet av administrativt arbete under de senaste fem åren
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är en allmän visstidsanställning under perioden april till slutet av december 2013.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2013-02-15Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Ej specificerat
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCarola Olofsson, HR Konsult 010-572 97 62
Ulrika Nyback, Sektionschef 010-573 50 53
Annika Sakalian, Sektionschef 010-573 40 45
Maria Kvicklund, facklig representant, SACO 010-573 66 15
Åsa Winninge, facklig representant, ST 010-578 68 74
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1468608
Observera att sista ansökningsdag har passerat.