Folkbokföringshandläggare, Gävle
Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Gävle
2015-08-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Folkbokföringshandläggare, Gävle" (publicerad 2016-02-01) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Gävle,
Tierp,
Söderhamn,
Östhammar,
Avesta eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Ditt nya jobb
innebär att du genomför utredningar inom bosättningskontroll. Det innebär att du utreder om personer bor där de är folkbokförda, eller om de ska vara folkbokförda någon annanstand. För att ta reda på detta samarbetar du med andra myndigheter och har många kontakter med människor, såväl skriftligen som per telefon.
På folkbokföringssektionen i Gävle är vi cirka 20 medarbetare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ett för tjänsten relevant område, såsom inom samhälls- och beteendevetenskap
• har aktuell och relevant erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• har god datorvana
• har god kommunikativ förmåga i svenska och engelska i såväl tal som i skrift
• är resultat- och målinriktad
• kan planera, prioritera, göra självständiga bedömningar och fatta beslut
• är flexibel och har en stor känsla för egenansvar
• har en positiv inställning och ser möjligheter istället för problem
• stimuleras av och kan hantera många parallella ärenden.
Det är meriterande om du har aktuell och relevant erfarenhet av handläggning inom myndighet. Det är även meriterande om du har kunskaper i ett språk utöver svenska och engelska som är dominerande inom arbetsområdet.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tillsvidare. Vi kan komma att tillämpa sex månaders provanställning.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2015-08-10ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-08-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBritt-Marie Ortenmo, sektionschef 010-576 75 37
britt-marie.ortenmo@skatteverket.seTheresa James, HR-konsult 010-574 93 64
Per Karlberg, facklig kontaktperson Saco 010-5731554
Berith Jansson, facklig kontaktperson ST 010-576 72 68
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Skomakargatan 1
80173 Gävle
KontorsadressSkomakargatan 1
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2382079
Observera att sista ansökningsdag har passerat.