Folkbokföringshandläggare - inriktning bosättningskontroll
Skatteverket / Ekonomijobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomijobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Göteborg,
Kungälv,
Kungsbacka,
Alingsås,
Stenungsund eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som folkbokföringshandläggare
innebär att du gör utredningar samt analyserar och fattar beslut i olika folkbokföringsärenden, främst till bosättningskontroll. Du kommer att möta människor med olika behov och bakgrund via telefon, e-post och brevkorrespondens. Rollen innebär både fokus på produktion med snabba beslut, men även ärenden som är mer utredningskrävande. Utredningsarbetet innebär delvis att kunna följa bestämda rutiner och riktlinjer men även att driva ärenden där detta saknas.
Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov.
Folkbokföringsenhet Västra är totalt ca 130 medarbetare, varav ca 90 av dessa är placerade i Göteborg.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp, gärna inom samhällsvetenskap, beteendevetenskap, offentlig förvaltning eller annan relevant utbildning, alternativt minst 2 års relevant erfarenhet av arbete med handläggning/utredning
• minst två års arbetslivserfarenhet under de senaste åren av handläggning och utredningsarbete inom offentlig sektor, försäkringsbolag eller annan privat sektor
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har mycket god kommunikativ och skriftlig förmåga i svenska och engelska
• kan skapa förtroende, goda relationer och är serviceinriktad
• har god analys- och beslutsförmåga och är resultat- och målinriktad
• arbetar självständigt och samverkar.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Om du har frågor gällande tjänsten går det bra att kontakta enhetschef Bodil Halling (gäller under vecka 30) och Magnus Åkemar (under veckorna 31-33).
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2017-07-24ErsättningIndividuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinnea Jakobsson, facklig representant Saco 010-574 73 56
Lena Berntson, facklig kontaktperson ST 010-577 91 61
Emma Rehnqvist Jackson, HR-konsult
emma.rehnqvist.jackson@skatteverket.se 010-5722465
Bodil Halling, kontorschef 010-573 51 87
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Rosenlundsplatsen 5
41120 Göteborg
KontorsadressRosenlundsplatsen 5
Jobbnummer 3614510
Observera att sista ansökningsdag har passerat.