Flygplatstekniker med IT-ansvar till Midlanda Flygplats
Sundsvalls kommun / Väktarjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla väktarjobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sundsvalls kommun i Sundsvall,
Nordanstig,
Ånge eller i
hela Sverige Midlanda Flygplats AB är ett kommunalt bolag som arbetar efter värdeorden "De fyra S:en"; Säkerhet, Samarbete, Service och Ständiga förbättringar. Vi delar Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla".
Sundsvall-Timrå Airport driver en av Sveriges regionala flygplatser. Vi skapar förutsättningar för att företag och privatpersoner på ett enkelt och smidigt sätt kan ta sig från regionen ut i världen. Driften av flygplatsen skall motsvara våra kunders förväntningar och de krav som ställs från samhället och myndigheter. Vi skall på ett säkert, grönt och lönsamt sätt driva vår flygplats in i framtiden.
Vi söker nu en medarbetare till Midlanda Flygplats AB.
Publiceringsdatum2022-07-18ArbetsuppgifterDina primära arbetsuppgifter är att arbeta med incheckning, i säkerhetskontrollen samt med lokalvård. Med stor tillförsikt checkar du in passagerare och bagage, kontrollerar resenärernas bagage samt utför visiteringar för att säkerställa att inga förbjudna föremål tas med ombord. Mellan flygavgångarna arbetar du med lokalvård och ser till att flygplatsens lokaler är välvårdade. Vi ser även att du ska vara flygplatsens IT-ansvarige. Tjänsten innebär också att man blir flygplatsbrandman.
KvalifikationerKvalifikationer• Du ska ha goda kunskaper i svenska och engelska, samt ha lätt att uttrycka dig både i skrift och tal.
• Du ska ha godkänd 3-årig gymnasiekompetens eller motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt.
• Du ska ha god syn och hörsel, samt färgseende utan avvikelser.
• Du ska ha goda IT kunskaper.
• Du ska ha mycket god fysik och klara de fysiska krav som krävs för att kunna bli flygplatsbrandman.
Meriterande är om du arbetat på en flygplats sedan tidigare och har erfarenhet inom IT och teknisk utrustning.
Vi söker dig som har en positiv inställning och en vilja att leverera resultat samt har en god samarbetsförmåga. Du ska vara stresstålig, ha ett högt säkerhetstänk, klara av att ha många bollar i luften och kunna ta egna initiativ. Vi ser gärna att kvinnor söker då vi arbetar för jämställd arbetsplats.
Tjänsten som servicetekniker är en tillsvidareanställning 100 % med 6 månaders provanställning. Arbetstiderna består av schemalagd skiftgång med varierande tider från 04:30 till 01:00 samt helger.
Anställningen innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslag (2018:585) samt drogtest.
ÖVRIGT
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.
Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.
Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken:
https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskapVi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-07-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSundsvalls kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C96593".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sundsvalls kommun (org.nr 212000-2411)
Arbetsplats Sundsvall Timrå Airport
Kontakt Enhetschef
Christina Eriksson
072-357 86 57 Jobbnummer 6829038
Observera att sista ansökningsdag har passerat.