Flexibel supporttekniker till utvecklande uppdrag
Perido AB / Supportteknikerjobb / Västerås
2016-12-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Flexibel supporttekniker till utvecklande uppdrag" (publicerad 2017-01-30) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido AB i Västerås,
Eskilstuna,
Enköping,
Köping,
Strängnäs eller i
hela Sverige Perido söker nu en supporttekniker till en myndighet som verkar för ett välfungerande samhälle vad gäller sjukvård, utbildning, kollektivtrafik, närlingsliv och mycket mer. Som supporttekniker kommer du att ingå i myndighetens Helpdesk och hjälpa medarbetarna med deras frågor och problem rörande IT. Tjänsten är placerad i Västerås.
Först och främst kommer du ge medarbetarna support över telefon men det kan även förekomma viss Onsite-support. Myndigheten har Windows som plattform och använder sig av Microsofts produkter i stort där Office 365 är en särskilt viktig produktfamilj. Därför vill vi att du har goda kunskaper kring dessa produkter. I övrigt kommer du supportera mobiltelefoni och mobil IT samt få möjlighet att delta i projekt och specialisera dig. Detta är en möjlighet för dig som önskar variation i ditt arbete genom roterande arbetsschema (kontorstid), uppgifter i såväl Frontoffice som Backoffice, medverkan i projekt samt dokumentering.
Eftersom du önskar variationsrika arbetsdagar faller det sig naturligt för oss att du också har ett flexibelt förhållningssätt och är van att löpande prioritera och ibland planera om i ditt arbete. Du har telefonvana från tidigare arbete. Vidare är du positiv, lösningsinriktad och delar gärna med dig av dina kunskaper i kombination med en hög servicenivå.
Har du ett stort intresse för både IT och människor och känner dig träffad av annonsen? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Publiceringsdatum2016-12-19Kravprofil för detta jobb• Gymnasial utbildning, gärna IT-inriktning
• Minst 1 års erfarenhet av IT-supportarbete
• Erfarenhet av dokumentation samt ärendehanteringssystem
• Kunskap i AD, Windows 7 & 10, Office 365, mobil IT och nätverk
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift
Meriterande
• Kännedom om ITIL
• Service Manager och mobiltelefoni
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, konsultuppdrag till 2017-09-30. Tillträde 2017-01-15.
Så ansöker duSkicka din ansökan med bifogat CV via e-post till
rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 14726MT i ärenderaden.
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl (
fraga@perido.se), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Referensnummer
14726MT
Kontaktuppgifter för detta jobbE-post ansökan:
rekrytering@perido.seÖvriga frågor:
fraga@perido.seHemsida:
www.perido.seSökord: Supporttekniker , Helpdesk , IT-tekniker , Windows , IT-support
Söker du ett nytt variationsrikt uppdrag inom IT-support där du får nyttja dina kunskaper i Windows? Vill du hjälpa en myndighets medarbetare med tekniska problem och funderingar och därigenom sprida din kunskap? Är du dessutom noggrann, strukturerad och intresserad av att delta i projekt? Titta hit!
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-18
Ange följande referens när du ansöker: 14726MT
FöretagPerido AB
AdressPerido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM
KontorsadressKatarinavägen 15
Jobbnummer 3221577
Observera att sista ansökningsdag har passerat.