First Line Supporttekniker sökes till av Sveriges viktigaste ins
Perido AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Har du en högskoleutbildning inom dataområdet? Kanske är det dig som familj och vänner vänder sig till när det är "något strul med datorn" eftersom de vet att du kan lösa det mesta som har att göra med datorer, kringutrustning, operativsystem och nätverk. Du kan mycket, men vill hela tiden lära dig mer och du brinner för IT. Känner du igen dig? Vi erbjuder ett uppdrag där dagarna är varierande och ger dig möjlighet till intressanta arbetsuppgifter.
Publiceringsdatum2021-02-25Om tjänstenPerido söker en First Line Supporttekniker till vår kund, en viktig myndighet som främjar konstitutionella och demokratiska uppgifter samt internationella åtaganden. Den här tjänsten är på enheten Servicecenter-IT som har ett tjugotal medarbetare. Uppdraget inleds med en introduktionsutbildning under fem veckor, därefter schemaläggs du enligt ett rullande tre veckors- schema. Även arbete på kvällar och helger förekommer.
Kontorstid helgfri vardag mellan klockan 07:45-16:45.
Kvällstid helgfri vardag mellan klockan 16:45-20:00
Helgtid lördag, söndag och helgdag mellan klockan 11:00-16:00
Myndighetens kontor ligger i centrala Stockholm och en säkerhetsprövning kommer genomföras innan uppdragets start.
ArbetsuppgifterTjänsten omfattar i första hand användarsupport, felsökning, felavhjälpning och administration. Servicecenter-IT är ansiktet utåt mot användarna och har en mycket viktig uppgift; att hjälpa och vägleda användarna och göra deras vardag så enkel och besvärsfri som möjligt. Det är en uppskattad funktion som håller en mycket hög servicenivå och lösningsgrad. Support ges via telefon, e-post, besök vid disk samt genom intranätet där kommunikationen sker via ärendehanteringssystemet Marval. Enheten hanterar ca 3000 ärenden i månaden och dom avser bl.a. klientdatorer - mestadels bärbara men även stationära - skrivare, mobiltelefoner och surfplattor. Vidare ges support på såväl inköpta som egenutvecklade program och applikationer. Myndighetens 1700 användare tillhandahålls stöd och service oavsett om de befinner sig på kontoret, i hemmet eller på resa. IT-miljön är till största del Microsoft-baserad och det är stort fokus och krav på mycket hög säkerhet.
Dina egenskaper
För att lyckas i den här rollen ser vi att du trivs med att arbeta i team, har en hög servicekänsla och mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du är van vid direktkontakt med användare och har en IT-teknisk problemlösningsförmåga både vad gäller mjuk- och hårdvara, men även förmågan att leverera inom givna ramar. Du arbetar metodiskt och tar dig an dina arbetsuppgifter med engagemang och professionalitet. På ett pedagogiskt sätt kan du kommunicera om teknik och lösningar och du är van vid att diskutera funktionalitet med användare och kollegor. Mycket stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper, arbetet kräver att du är engagerad, ansvarsfull och strukturerad för att säkerställa den höga servicenivå som myndighetens användare ska kunna förvänta sig.
Vill du vara med och bidra till ett gott samarbetsklimat där både du och dina kollegor kan växa och utvecklas? Tveka inte, varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning.
Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från support av Microsoft Windows operativsystem, Microsoft Office och tillhörande kringutrustning
Kunskaper om ärendehanteringssystem (gärna Marval).
Lätt för att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.
Plus i kanten:
Sex (6) månaders arbetslivserfarenhet av att arbeta med support inom offentlig sektor.
Tidigare erfarenhet av support av iPhone och Ipad samt programmet Skype för företag.
Tidigare erfarenhet av ramverket ITIL.
Tidigare erfarenhet av SharePoint.
Ett (1) års arbetslivserfarenhet av support inom IT-tekniskt område vid besöksdisk.
Omfattning och tillträde
Heltid. Tillsvidareanställning som konsult, med 6 månaders provanställning. Tillträde beräknat i april 2021, efter att Säkerhetsskyddsavtal är tecknat och säkerhetsprövningarna är genomförda och godkända.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på
fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32169 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk
https://perido.se/for-jobbsokande/ och
https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.#jobbjustnu
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-03-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPerido AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "32169".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Perido AB (org.nr 556639-6387)
116 45 STOCKHOLM
Jobbnummer 5596683
Observera att sista ansökningsdag har passerat.