First line support
Norstedts Juridik AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Norstedts Juridik AB i Stockholm,
Solna,
Göteborg eller i
hela Sverige Norstedts Juridik är ett ledande informationsförlag och programvaruföretag inom juridik, skatt, ekonomi och offentlig förvaltning. Inom företaget arbetar ca 165 personer fördelade på två kontor i Stockholm och Göteborg. Norstedts Juridik ingår i Wolters Kluwer-koncernen, en ledande global koncern inom information och utgivning. Wolters Kluwer tillhandahåller produkter och tjänster för yrkesverksamma inom hälsa, skatt, redovisning, finansiella tjänster och juridik. Wolters Kluwer har en årlig omsättning på 3,4 miljarder Euro, 19 300 anställda globalt och verksamhet i Europa, Nordamerika och Asien. Wolters Kluwer har sitt huvudkontor i Amsterdam, Nederländerna, och är börsnoterat på Euronext Amsterdam (WKL) och ingår i AEX och Euronext index. Mer information kan du få på
www.nj.se eller
www.wolterskluwer.com .
Publiceringsdatum2014-01-14Dina arbetsuppgifterNorstedts Juridik söker dig som vill jobba med first line support för våra juridiska digitala tjänster. Tjänsten är placerad på vår sälj- och marknadsavdelning inom affärsområdet Legal. Avdelningen består av tolv trevliga medarbetare som alla arbetar efter uppsatta mål. Vi erbjuder dig ett omväxlande och stimulerande arbete på ett företag med ett starkt varumärke och bra tjänster.
Att arbeta med first line support på Norstedts Juridik innebär att vara Norstedts Juridiks ansikte utåt mot kunder och vara den första kontakten vid eventuella problem och frågor avseende digitala tjänster. Supportärendena kommer främst via telefon och mail. Du kommer självständigt få ansvara för att lösa många av de frågor som kommer in, bl.a. lösenordshantering, hjälp med navigering och sökning i tjänsterna och dylika uppgifter. Vidare behöver du samarbeta med vår second- och third line support vid mer komplicerade frågor eller vid frågor av rent teknisk natur.
Du kommer också arbeta med aftersales, d.v.s. att kontakta nya och gamla kunder för att följa upp hur de arbetar med våra tjänster. Detta arbete är viktigt för att kunderna ska vara nöjda med sina tjänster och därmed öka användningen. Visst arbete med presale och utbildning kommer också att förekomma.
KvalifikationerVi vill att du har arbetat med kunder och support under minst två års tid. Du behöver också tycka om att ge service och ha vana från att hålla presentationer och/eller utbildningar.
Som person vill vi att du är driven och ser möjligheter. Du sätter alltid kunden i centrum och är en positiv kravställare. Du tycker om att sätta upp och förbättra rutiner och processer. Det är viktigt att du tycker om att arbeta med människor och att du är samarbetsvillig. För den här tjänsten behöver man också vara stresstålig och ha en pedagogisk ådra. Med tiden förväntar vi oss att du ska kunna axla ett större ansvar med ett mer komplext supportansvar.
Anställningsform och omfattning:
Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning
Heltid
Arbetsplats:
Warfvinges väg 39
Tillträdesdag:
Snarast möjligt efter överenskommelse.
Så ansöker duDu söker jobbet via vår hemsida
www.nj.se , Jobb/Sök lediga tjänster.
Vi ber vänligen annonssäljare och rekryteringsbolag att inte ta kontakt med oss.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktMathias Gausel, Sälj- och marknadschef 08-5981 91 18
FöretagNorstedts Juridik AB
AdressNorstedts Juridik AB
10647 STOCKHOLM
KontorsadressWarfvinges väg 39
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-598 191 00
Jobbnummer 1748494
Observera att sista ansökningsdag har passerat.