First Line Support
IDE Nätverkskonsulterna / Tele- och elektronikreperatörsjobb / Stockholm
2008-03-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "First Line Support" (publicerad 2008-08-18) ⬅️
Visa alla tele- och elektronikreperatörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos IDE Nätverkskonsulterna i Stockholm IDE Nätverkskonsulterna är sedan 1992 specialister på att sänka kunders IT-kostnader genom outsourcing och genom att modernisera kunders infrastruktur.
Vi är specialister inom infrastruktur vilket innebär att vi arbetar med allt från förstudier till projektgenomföranden och drift. Många av våra förändringsprojekt är t.ex. serverkonsolidering eller framtagande av standardplattform vilket i många fall innebär införande av de senaste produkterna från Microsoft.
Vi är ett av Stockholms mest namnkunniga företag inom Microsofts infrastruktur med gott om goda kundreferenser. Vi är managed partner till Microsoft och utnämnda till GOLD Certified Partner.
Läs gärna mer om oss på
www.idenet.comVi expanderar och söker nu ytterligare en medarbetare till First Line Support-funktionen i vår Servicedesk.
Har du energi, fart och fläkt i ditt sinne då är du rätt person för vårt Supportcenter i First Line.
Vi söker dig som är social och som har ett brinnande intresse för kundrelationer och IT.
Du kommer i vår servicedesk att kommunicera med slutanvändare som har IT-problem.
Dina främsta arbetsuppgifter är att svara i telefonen, behandla e-post och SMS där du i första hand skall avhjälpa problemet över telefon och alltid registrera problembeskrivningen på ett korrekt och utförligt sätt i vårt ärendehanteringssystem.
Om du ej lyckats lösa problemet skall du driva problemlösningen mot annan avdelning i verksamheten och på så sätt få problemet löst.
Du kommer att jobba i en utvecklande miljö där ditt kunnande om kundservice väger tungt. Om du dessutom har intresse för IT så kommer ditt lystmäte att stillas i samvaron med våra supporttekniker och tekniska specialister inom IT.
Är du den vi söker blir vi glada om du sänder din ansökan till:
hr@idenet.com . Vänligen skriv i ämnesfältet; "First Line Support-tekniker"
Kriterier som vi vill skall uppfyllas är:
• att ha erfarenhet av supportcenterfunktion minst 1 år (referenser önskas)
• att vara nyfiken och att tycka om teknik
• att vara pedagogisk till ditt sätt
• att vara duktig på att visa medkänsla
• att vara duktig på att kommunicera skriftligt och muntligt
• att ha vana och att tycka om ärendehantering och uppföljning
• att vara van och kunna arbeta i ärendehanteringssystem
• att vara socialt kompetent
• att vara kundorienterad
• att vara en positiv och glad person
Kan du tänka dig att jobba hos IDE med kundservice inom IT ber vi dig att söka denna möjlighet.
Publiceringsdatum2008-03-25Anställningstyp/arbetstiderTills vidare
Heltid
Tillsvidare/Heltid. Våra arbetstider förläggs mellan kl 07:00-19:00 måndag till fredag.
ErsättningFast lön
Månadslön. Har du lönekrav så får du gärna meddela det i din ansökan.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-04-30
Vill du veta mer om tjänsten?
Ring till Alexandra Schéle på telefonnummer; 070-4290173
Vart skickar jag min ansökan?
Är detta utmaningen du väntat på ber vi dig att skicka din ansökan till
hr@idenet.com så fort som möjligt, vänligen skriv i ämnesfältet; "MS drift-konsult". VÄLKOMMEN IN MED DIN ANSÖKAN!
FöretagIDE Nätverkskonsulterna
AdressIDE Nätverkskonsulterna
Vasagatan 38
11120 STOCKHOLM
KontorsadressVasagatan 38
STOCKHOLM
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-52290100
Faxnummer: 08-52290190
Jobbnummer 172683
Observera att sista ansökningsdag har passerat.