First line helpdesk och onsitemedarbetare
Perido Skills AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vill du använda din sociala och utåtriktade sida till att ge support och service till kunder och användare? Har du tidigare arbetat som supporttekniker eller onsite och känner dig bekväm i Macmiljö såväl som Office 365? Är du vår kunds nya support- och onsitetekniker? Då ska du läsa vidare!
Publiceringsdatum2015-06-05BeskrivningPerido rekryterar en kombinerad support- och onsitetekniker till vår kund. Ett företag som jobbar med drift, support och IT-infrastruktur, och är måna om att erbjuda bästa möjliga tjänster med stöd och service till sina kunder. Här får du arbeta onsite, utstationerad hos kunder med behov av IT-stöd och support samt i vår kunds servicedesk på deras huvudkontor i centrala Stockholm.
I denna varierande roll får du nytta av din flexibilitet och dina tekniska kunskaper då du kommer att fungera som en av företagets viktigaste resurser när det kommer till teknisk problemlösning. IT-miljön består av både Mac- och Office produkter och därför är det viktigt att du har god kännedom inom dessa områden. Du kommer bland annat jobba med att:
• Utföra felsökningar eller sköta installationer av såväl klientdatorer som servrar plats hos vår kunds kunder eller på huvudkontoret samt ge service via telefon och e-post.
• Ansvar för ärenden, lösning samt uppföljning för optimal kundupplevelse.
• Hantera kundinformation samt hålla befintlig dokumentation aktuell och relevant för bästa synergieffekt med övriga avdelningar inom företaget.
• Rapportera nedlagd tid för varje enskilt ärende med mera.
För att du ska känna dig trygg i din roll är det bra om du arbetat något i servicedesk eller i liknande supportroll alternativt teknisk kundtjänst och att du har ett genuint intresse för IT och teknik. Absolut viktigast för denna roll är dock att du är utåtriktad och kommunikativ - du tycker helt enkelt att det är roligt att prata med och hjälpa användare. Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan!
Kravprofil för detta jobb• Minst gymnasial utbildning, gärna inom IT
• 1-2 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Goda kunskaper inom Mac- och Office 365
• Genuint intresse för IT och teknik
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, tillsvidare. Tillträde snarast möjligt.
Så ansöker duSkicka din ansökan med bifogat CV via e-post till
rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 11984PP i ärenderaden.
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl (
fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Referensnummer för detta jobb11984PP
Kontaktuppgifter för detta jobbE-post ansökan:
rekrytering@perido.seÖvriga frågor:
fraga@perido.seVaraktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: 11984
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@perido.seFöretagPerido Skills AB
AdressPerido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress:
rekrytering@perido.se Jobbnummer 2326083
Observera att sista ansökningsdag har passerat.