Finsktalande Servicedeskmedarbetare IT
Billerud Skärblacka AB / Supportteknikerjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Billerud Skärblacka AB i Norrköping BILLERUD - THE NATURAL PART IN SMARTER PACKAGING.
Billerud erbjuder högkvalitativt papper och spetskunskap inom förpackningar. Tillsammans med vårt globala nätverk av konverterare utvecklar vi smartare förpackningslösningar som sparar kostnader, stärker varumärken genom bland annat förbättrad design, bidrar till smidigare logistik och en renare miljö. Vi omsätter 9 miljarder och har 2300 anställda i 11 länder.
IT på Billerud i Skärblacka innebär att man arbetar med utveckling, integration, drift av lokala och koncerngemensamma applikationer samt support. Vi är 13 personer på IT avdelningen och jobbar till stor del med Microsoft baserade produkter, både egenutvecklade och standardsystem. Biztalk, MS SQL, Citrix och VM-ware är områden vi har som vår bas.
Vi söker nu ytterligare förstärkning till vår IT servicedesk med start omgående. Tjänsten är på heltid och dagtid. Urval kommer att göras löpande.
Publiceringsdatum2012-08-01Dina arbetsuppgifterSom servicedeskmedarbetare i 1:st Line support kommer du i första hand hantera frågor, felanmälningar och att ge teknisk support till interna användare i Sverige, Finland, England samt säljkontor, oftast via remoteverktyg. Bäst av allt är att du kommer att ingå i ett härligt team med hög servicekänsla placerad i Skärblacka.
Du kommer till exempel att arbeta med;
Användarfrågor via telefon
Felanmälningar och teknisk support
Vidarebefordra tyngre tekniska problem till rätt support
Informera kring driftstörningar
Arbetsplatsfrågor
Du kommer att arbeta med AD konton, Microsoft Officepaketet, Citrix miljöer, VPN, mobiltelefoner, applikationsutrullning och allt via ärendehanteringssystem.
KvalifikationerVi söker dig som har en hög service- och ansvarskänsla i ditt arbete och trivs med att hjälpa andra människor. Vi ser gärna att du har någon form av IT-relaterad utbildning samt ett par års erfarenhet av liknande arbete. Du måste kunna tala och skriva finska och även kunna uttrycka dig väl i svenska och engelska i både tal och skrift.
För att klara av arbetsuppgifterna bör du vara en stresstålig, positiv och kommunikativ person med hög arbetsmoral.
För oss på Billerud är det viktigt att hitta medarbetare med rätt kompetens och personliga egenskaper för tjänsten. Vi välkomnar därför alla sökande som uppfyller våra krav oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund.
Kontaktuppgifter för detta jobbVill Du veta mer om tjänsten är Du välkommen att kontakta Ernesto Andrade, Servicedesk ansvarig, på telefon 0706924357.
Facklig företrädare är Helén Gustafsson, Unionen som du når via vår växel på tfn 011-24 53 00.
Välkommen med din ansökan märkt "Servicedesk" till
kathy.lennartsson@billerud.com senast den 19 augusti.
I denna rekrytering jobbar vi tillsammans med våra utvalda annonsörer och undanber oss samtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Dagtid, kontorstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-08-19
Ange följande referens när du ansöker: Servicedesk
Ansökan kan skickas till e-postadress:
kathy.lennartsson@billerud.comKontaktErnesto Andrade, Servicedeskansvarig, 070-692 43 57
Facklig kontaktHelén Gustafsson, Unionen, 011-24 53 00
FöretagBillerud Skärblacka AB
AdressBillerud Skärblacka AB
61710 SKÄRBLACKA
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 011-245525
Faxnummer: 011-245645
E-postadress:
kathy.lennartsson@billerud.com Jobbnummer 1303911
Observera att sista ansökningsdag har passerat.