Financial Controller till företag inom Telecom!
Novare Interim & Recruitment AB / Controllerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla controllerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Novare Interim & Recruitment AB i Stockholm,
Danderyd,
Upplands Väsby,
Södertälje,
Uppsala eller i
hela Sverige https://novare.se/interim-and-recruitment/ Brinner du för effektivisering och har flerårig bakgrund inom kvalifierad redovisning? Står du redo för att axla ditt nya uppdrag på ett framstående företag inom Telecom? Då är det kanske dig vi söker till rollen som Financial Controller!
Om uppdraget
Som Financial Controller kommer du både arbeta med processutveckling och operativt finansiellt arbete där du ingår i företagets Financial Controll team som består av tio anställda. Närmare beskrivet har du ett dynamiskt uppdrag där du arbetar med alltifrån förbättringsprojekt och effektivisering av processer till internkontroll och bokslutsarbete. Du kommer att ansvara för:
• Processen account payable efter systembyte med ansvar för att upprätta rutiner, processbeskrivningen och att anpassa till det nya systemt.
• Deltagande i att säkerställa månads-, kvartals-, och årsbokslut
• Underhålla, följa upp och utveckla kravställningen och samarbetet med outsourcing partner
• Proaktiv och kontinuerlig utveckling samt effektivisering av processer och rutiner (bl.a. genom SCRUM metodiken).
• Att samordna och delta i förbättringsprojekt kopplade till företagets processer inom Finance.
• Att inom ramen för ICFR ramverk ansvara för processer och kontroller
Uppdraget är en del av Novare Interim & Recruitments personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Novare Interim & Recruitment och arbeta som konsult hos företaget. I rollen rapporterar du till Head of Financial Control.
Vem söker vi?
Vi söker dig som är trygg i din roll och med bakgrund inom kvalifierad redovisning och trivs med att arbeta på större bolag med en komplex verksamhet och systemmiljö. Vi ser som krav att du har:
• Minst 5 års erfarenhet av kvalificerad redovisning
• God kunskap om svenska redovisningsregelverket K3 samt intern kontroll
• Mycket goda kunskaper i Excel.
• Flytande kunskaper i svenska och engelska
Vi ser det som meriterande om du har:
• Erfarenhet från arbete med AP
• Systemerfarenhet av UBW
• Erfarenhet av systembyten
• Erfarenhet av förändringsarbete och processutveckling
För att lyckas och trivas i rollen är du strukturerad, prestigelös, kommunikativ och med ett brinnande intresse för ekonomi och effektivering. Du är därtill van vid att arbeta självständig där du säkerställer hög kvalitet och effektiv hantering av dina arbetsuppgifter.
Övrig Infomation
Start: Omgående enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, tre månader
Placering: Stockholm
Låter detta intressant? Då rekommenderar vi att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urvalet sker löpande. Notera att vi ej tar emot ansökningar via mail.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
Publiceringsdatum2019-11-20ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-12-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNovare Interim & Recruitment AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Novare Interim & Recruitment AB (org.nr 556633-8017),
http://https://novare.se/interim-and-recruitment/ Arbetsplats Novare Interim & Recruitment
Jobbnummer 4966334
Observera att sista ansökningsdag har passerat.