Fastighetsstrateg rekryteras till Fagersta kommun

Experis AB / Fastighetsskötarjobb / Fagersta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla fastighetsskötarjobb i Fagersta, Norberg, Skinnskatteberg, Smedjebacken, Avesta eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Fagersta, Norberg, Skinnskatteberg, Smedjebacken, Avesta eller i hela Sverige

Nu rekryterar Fagersta kommun en fastighetsstrateg som vill vara med och utveckla och påverka kommunens långsiktiga fastighetsinnehav.

Fagersta kommun står inför en spännande och expansiv fas. Inom de närmaste åren planeras för flera större investeringar och en stor omstrukturering inom befintligt lokalbestånd. Är du intresserad av utveckling av metoder och arbetssätt? Vill du jobba nära beslutsfattare och agera rådgivare? Då har du hittat rätt! Fagersta kommun som arbetsgivare kan bland annat erbjuda dig möjlighet till flexibel arbetstid, distansarbete och friskvårdbidrag.

Publiceringsdatum
2019-12-12

Dina arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig möjligheten att ta dig an uppdraget med att samordna och driva utvecklingen av kommunens strategiska lokalförsörjningsarbete så att det svarar mot framtidens lokalbehov, vilket inbegriper investeringar gällande fastigheter och medverkan i beslut om förvärv och försäljning av fastigheter. Detta gör du i nära samarbete med kommunledning, kommunens förvaltningar och Norra Västmanlands Kommunalteknikförbund.

Du har en ledande roll i att samordna de långsiktiga lokalbehoven hos kommunens verksamheter och arbetar för att fastigheter och lokaler utvecklas i enlighet med behov och politiska mål/prioriteringar, för att säkerställa ett kostnadseffektivt lokalutnyttjande. En viktig del i ditt arbete är att möta verksamheternas lokalbehov och omsätta det till nya lösningar i befintligt bestånd eller som idé till nya lokaler. Arbetet kräver god överblick över kommunens befintliga lokaler och den externa lokalmarknaden. Du kommer att samordna arbetet med att ta fram en strategisk lokalförsörjnings-plan för kommunen. Det strategiska arbetet handlar även om att planera för framtida markinnehav för såväl tomtmark som mark för industri och övrig verksamhet samt i förekommande fall initiera att detaljplaner upprättas.

Du arbetar nära kommunledningen och rapporterar direkt till Kommunchefen.

Vem är du?
Du som söker har utbildning inom byggnadsteknik eller fastighetsförvaltning, alternativt annan högskoleutbildning och/eller erfarenhet som vi bedömer som likvärdig.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande arbete inom offentlig verksamhet, strategisk lokalförsörjning och ägarperspektivet i fastighetsfrågor. Det är meriterande om du har erfarenhet av förhandling och utvecklingsarbete.

Som person behöver du ha förmågan att arbeta med komplexa frågor såväl ur ett helhetsperspektiv såsom på detaljnivå. Du har lätt för att planera och driva ditt arbete självständigt samtidigt som du även trivs att arbeta i ett sammanhang nära kollegor och den politiska ledningen. Du behöver vara prestigelös, tydlig och pedagogisk i ditt arbets- och förhållningssätt. Arbetet innebär många kontakter, såväl internt som externt, vilket gör att det är viktigt att du är duktig på att skapa och underhålla relationer samt att du är tydlig i din kommunikation, både skriftligt och muntligt. Du har integritet och agerar professionellt i ditt arbete.

Vad erbjuder Fagersta Kommun?
Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en god utveckling och ekonomi, bland annat tack vare en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde. I kommunen är vi idag cirka 13 400 invånare.

Fagersta kommun eftersträvar en god åldersspridning och ser positivt på sökande ur alla åldrar och strävar även efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald.

Välkommen till ett meningsfullt arbete och en arbetsplats där vi samarbetar för dem vi är till för utifrån kommunens gemensamma värdegrund; samarbete, trygghet, ansvar, respekt - STAR.

Kontaktperson för detta jobb
I denna rekrytering samarbetar Fagersta kommun med Experis AB. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Experis rekryteringskonsult Carina Riström på telefon 021-15 19 47 eller carina.ristrom@se.experis.com.
Du visar intresse för denna tjänst genom att registrera ditt CV via experis.se (Jobb ID: 327264).

Välkommen med din intresseanmälan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Experis AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "a6c1adcb-e8a1-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
Fagersta kommun

Jobbnummer
4998568

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: