Fastighetsförvaltare
Region Gotland, Förvaltningsenheten / Administratörsjobb / Gotland
2015-09-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Fastighetsförvaltare" (publicerad 2020-06-02) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Gotland,
Västervik,
Valdemarsvik,
Oskarshamn,
Borgholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Gotland, Förvaltningsenheten i Gotland Som en del av Region Gotland förvaltar och utvecklar teknikförvaltningen infrastruktur med hög driftssäkerhet och inriktning mot ett hållbart samhälle inom områdena fastigheter, vatten/avlopp, gata/mark, kollektivtrafik, avfallshantering och hamnar. Våra cirka 300 medarbetare utför vårt uppdrag med medborgare och näringsliv i centrum.
Förvaltningsenheten tillhör fastighetsförvaltningsavdelningen och är organiserad som en beställarenhet för optimal förvaltning av regionens byggnadsbestånd. Byggnadsbeståndet omfattar sjukhus, skolor, förskolor, lokaler för omsorgens verksamhet, administrativa lokaler m.m.
För oss står kunden i centrum. Kundfokus och affärsmässighet är tillsammans med kvalitetsutveckling och resultatansvar nyckelord i arbetet.
Inom enheten arbetar 15 tekniker, ingenjörer, handläggare och förvaltare som administrerar hyresfrågor, lokalsamordning, periodiskt underhåll, driftoptimering, mindre ombyggnadsprojekt och mycket annat.
Publiceringsdatum2015-09-16ArbetsuppgifterTill Förvaltningsenheten söker vi nu en fastighetsförvaltare med administrativ inriktning.
Som förvaltare är du ansvarig för fastighetsdriften och kundkontakterna. Din primära uppgift är att tillgodose kundernas/hyresgästernas behov av service och stöd i alla typer av lokalfrågor. Arbetsuppgifterna kretsar kring fastighetsadministration och fastighetsjuridik.
I rollen företräder du förvaltningarna vid extern inhyrning samt är beställare vid byggprojekt. Du har även budgetansvar för driften och ser till att lagar och förordningar följs.
Då du verkar som beställare av fastighetsskötseln och ansvarar för kvalitetssäkringen, kommer du att kunna påverka utvecklingen av fastighetsdriften och tilläggsuppdragen.
Som en av fyra förvaltare kommer du att arbeta tillsammans med kompetenta medarbetare inom enheten. Arbetet är omväxlande med nya utmaningar hela tiden. Vi ser kompetensutveckling som en viktig framgångsfaktor i våra team och vill att du ska kunna utvecklas tillsammans med oss.
KvalifikationerDu som söker har utbildning på högskolenivå med inslag av ekonomi och juridik, fastighetsförvaltarutbildning eller annan lämplig utbildningsbakgrund och yrkeserfarenhet från området. Har du förhandlingsvana är det meriterande.
Som person behöver du ha god samarbetsförmåga och förmågan att kunna kommunicera enkelt och tydligt samt ha förståelse och respekt för det politiska styrsystemet. Du ska trivas med att arbeta i grupp men naturligtvis också kunna driva frågor självständigt. Du är noggrann engagerad, utåtriktad och kan argumentera för dina idéer och är lojal mot fattade beslut.
Stor vikt fästs vid personlig lämplighet där vilja till utveckling värdesätts.
Körkort och tillgång till egen bil erfordras.
ÖVRIGT
Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på
www.gotland.com/levaInför rekryteringsarbetet har vi på Region Gotland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: snarast eller enligt ök.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-04
Ange följande referens när du ansöker: A500255
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohan Malmros, Enhetschef 0498-269219
FöretagRegion Gotland, Förvaltningsenheten
AdressRegion Gotland, Förvaltningsenheten
Region Gotland
62181 Visby
KontorsadressVisborgsallén 19 Visby
Jobbnummer 2432549
Observera att sista ansökningsdag har passerat.