Fastighetsekonom till Degerforsbyggen

AxÖ Consulting AB / Företagsekonomjobb / Degerfors
2025-01-17


Visa alla företagsekonomjobb i Degerfors, Karlskoga, Lekeberg, Storfors, Kristinehamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AxÖ Consulting AB i Degerfors, Karlskoga, Lekeberg, Kristinehamn, Hallsberg eller i hela Sverige

"Som fastighetsekonom hos oss på Degerforsbyggen får du möjlighet att kombinera samhällsansvar med en utvecklande yrkesroll.

Du blir en del av ett team där samarbetet står i centrum och där varje medarbetare bidrar till att skapa framtidens bostadsmiljöer. Vill du vara med och göra skillnad? Ansök till rollen som fastighetsekonom!" - Marielle Olivers, Administrativ chef

Degerforsbyggen AB, det kommunala bostadsbolaget i Degerfors, står inför en spännande framtid. Med ett uppdrag att säkra bostadsförsörjningen i kommunen och skapa trivsel för sina hyresgäster, rekryterar bolaget nu en fastighetsekonom som vill bidra till både verksamhetens och samhällets utveckling.

Degerforsbyggen äger och förvaltar 835 lägenheter och 113 lokaler, fördelade över Degerfors, Strömtorp, Svartå och Åtorp. Bolagets arbete genomsyras av omtanke och professionalitet, vilket avspeglas i de fina betyg som hyresgästerna ger - såväl vad gäller service och skötsel som bemötande. Med kontor i centrala Degerfors är bolaget en viktig samhällsaktör.

Din framtida utmaning

Som fastighetsekonom blir du en del av avdelningen för ekonomi och administration, ett nav i bolagets verksamhet. Avdelningens uppdrag är i huvudsak att leverera en ekonomisk förvaltning samt ett lednings-och verksamhetsstöd med hög kvalitet till hela Degerforsbyggen. Här möts strategiskt tänkande och praktiska lösningar, och din insats kommer att spela en avgörande roll för att förverkliga företagets visioner.

Avdelningen fungerar också som den administrativa drivkraften för bolaget och utgör länken till ägaren, Degerfors kommun. Avdelningen består av ekonomifunktionen, IT, administration, arkiv och informationshantering, upphandling/avtal, internkommunikation, verksamhetsutveckling och digitaliseringsarbete. Inom ramen för avdelningens uppdrag finns också informationssäkerhet och GDPR. Här arbetar fyra medarbetare i roller som redovisningsadministratör, informationsadministratör, fastighetsekonom samt chef för ekonomi och administration.

I rollen som fastighetsekonom växlar du mellan siffror och strategier, mellan detaljer och helheter. Du arbetar nära projektledare och kollegor inom fastighetsförvaltning, samtidigt som du navigerar i kontaktytor mot externa aktörer. Här får du vara både analytiker och problemlösare, med möjligheten att påverka hur bolaget utvecklas i takt med förändrade behov och nya möjligheter. Du rapporterar till administrativ chef.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Leda och delta i förbättringsprojekt inom ekonomi, administration och teknisk förvaltning.
- Sköta löpande ekonomiarbete tillsammans med redovisningsadministratören.
- Vanligt förekommande arbetsuppgifter inom månads- och årsbokslut.
- Följa upp budget, prognoser och organisationens efterlevnad av policys.
- Utveckla och förvalta fastighetssystem och ekonomisystem.
- Stötta projektledare med projektredovisning och uppföljning.
- Ansvarar för fastighetstaxering.
- Föreslår nya instruktioner och rutiner, samt bevakar behov av uppdateringar i befintliga instruktioner och rutiner inom ansvarsområdet.

Kanske är det här ditt nästa steg - en möjlighet att inte bara arbeta i Degerfors utan också för Degerfors!

Är du den vi söker?

För att lyckas i rollen ser vi att du har:

- Relevant utbildning inom fastighetsekonomi eller motsvarande kompetens/arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt.
- God kunskap om redovisningsregelverket K3, som tillämpas av bolaget.
- Kunskap inom moms och andra skatter inom fastighetsområdet.
- Förmåga att sätta dig in i problemställningar av förvaltningskaraktär.
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
- God IT-kompetens och erfarenhet av Officepaketet, särskilt Excel.
- Erfarenhet från arbete med system är meriterande.

Du är en analytisk och kommunikativ person som trivs i en föränderlig miljö där ekonomi och teknisk förvaltning möts. Strukturerad och resultatorienterad säkerställer du att projekt genomförs inom givna ramar, samtidigt som din lyhördhet och serviceinriktade inställning gör dig uppskattad i en verksamhetsutvecklande roll. Med ett professionellt förhållningssätt och en naturlig förmåga att samarbeta bidrar du till att driva både teamet och verksamheten framåt.

I ett mindre företag behöver man vara öppen för att ta sig an uppgifter även utanför sitt huvudsakliga ansvarsområde. Det kräver en flexibel och prestigelös inställning samt en vilja att bidra både till kollegornas arbete och verksamhetens helhet. Möjlighet till distansarbete finns.

Information och ansökan

Vi ser fram emot en kontakt där vi kan fördjupa dina frågeställningar och diskutera ett eventuellt nästa steg i rekryteringsprocessen. Frågor besvaras av ansvarig rekryteringskonsult på AxÖ Consulting: Anneli Wallin: 072-398 02 77 anneli.wallin@axoconsulting.se

Sista ansökningsdag 9 februari 2025.

Observera att en bakgrundskontroll kan förekomma för slutkandidater. Bakgrundskontrollen syftar till att verifiera den sökandes arbets- och utbildningshistorik samt eventuella andra relevanta uppgifter. Denna praxis bidrar till att upprätthålla hög integritet och trovärdighet i vår rekryteringsprocess.

Tester kan förekomma som en del av rekryteringsprocessen.

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-02-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/5".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
AxÖ Consulting AB (org.nr 559099-7531)

Arbetsplats
AxÖ Consulting

Kontakt
Anneli Wallin
072-3980277

Jobbnummer
9110513

Prenumerera på jobb från AxÖ Consulting AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AxÖ Consulting AB: