Fastighetschef till Bollebygds Kommun

Tarasso AB / Chefsjobb / Bollebygd
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Bollebygd, Härryda, Lerum, Borås, Partille eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tarasso AB i Bollebygd, Lerum, Borås, Alingsås, Mölndal eller i hela Sverige

Fastighetschef till Bollebygds Kommun


Expansiva Bollebygd är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt.

Kommunen strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.

I Bollebygd bor knappt 10 000 invånare. Endast 30 minuter från Göteborg, Borås och Alingsås ligger Bollebygd geografiskt bra till. Här finns efterfrågan på mark för både bostäder och verksamheter, och kommunen står inför flera stora samhällsbyggnadsprojekt. Vi är en organisation som ständigt förändras för att kunna möta medborgarnas och företagarnas förväntningar på service och kvalitet

I kommunen är vi cirka 650 medarbetare och vi har några av Sveriges viktigaste uppdrag. Barns lärande, god vård och omsorg, hållbar samhällsutveckling och miljöfrågor är bara några exempel. www.bollebygd.se



Vi söker nu en enhetschef för fastighet!

Vill du ha ett omväxlande arbete med inflytande, intressanta kontakter och möjlighet att arbeta med helheten? Som fastighetschef får du möjligheten att vara med och påverka Bollebygds framtid!

Fastighetsenheten behöver ta nästa steg i utvecklingen och i denna roll ges du möjlighet att utveckla och sätta just din prägel på kommunens fastighetsbestånd tillsammans med dina medarbetare i syfte att verka för ändamålsenliga lokaler för de vi är till för. I den lilla kommunen finns det stora utvecklingsmöjligheter med täta kontakter i hela organisationen där du får vara med att utveckla individen, verksamheten och samhället. Tjänsten är placerad på samhällsbyggnadsförvaltningen.

Som fastighetschef kommer du tillsammans med enhetens medarbetare, samt i nära dialog med lokalstrateg på kommunstyrelseförvaltningen, att spela en nyckelroll i hur kommunen långsiktigt ska utveckla och förvalta befintligt och kommande lokalbestånd på bästa sätt. Vill du vara med på den resan och ta dig an denna spännande utmaning?



Publiceringsdatum
2022-03-01

Dina arbetsuppgifter
I linje med kommunens vision ska du som chef ansvara för verksamhet, ekonomi och medarbetare inom din enhet. Detta med utgångspunkt i lagstiftningens krav, de politiska målen och en stark servicekänsla. Du har ett tydligt strategiskt ansvar med närhet till både fastigheter, kunder och medarbetare men även övriga intressenter både internt och externt. Rollen kräver god samverkan med övriga förvaltningar inom kommunen. Du kommer att ingå i samhällsbyggnadsförvaltningens ledningsgrupp.

Fastighetsenheten ansvarar för kommunens lokalbestånd bestående av lokaler i egenägda fastigheter och lokaler som hyrs in från externa fastighetsägare. Uppgiften är att långsiktigt ekonomiskt och tekniskt förvalta kommunens lokalbestånd med målet att säkerställa ett bestånd som är tillgängligt, energieffektivt samt med miljö i fokus. För de egenägda byggnaderna innefattas ansvar för förvaltning, uthyrning, nödvändiga om- och tillbyggnationer m.m. Övriga arbetsuppgifter inom enheten är mat- och postkörning samt ansvar för kommunens poolbilar.

Du kommer att få ett tydligt utvecklingsorienterat uppdrag där du ska fortsätta att utveckla våra processer och tillhörande systemstöd för att skapa en så effektiv förvaltning och projektledning som möjligt. I uppdraget ingår därför att driva utvecklings- och förändringsarbete samt verka för ökad digitalisering. Du är även delaktig i kommunens process för lokalförsörjning.

Inom enheten arbetar nio personer, byggprojektledare, samordnare, fastighetsskötare samt drifttekniker. Det är ett litet sammansvetsat team och för att trivas i rollen bör du tycka om att arbeta såväl strategiskt som operativt.



Kvalifikationer
Du har relevant universitets- eller högskoleutbildning samt eventuellt vidareutbildning med fastighetsinriktning. Vi vill att du har kunskap inom fastighetsförvaltning, fastighetsjuridik, LOU, fastighetsekonomi och byggprojekt. Du behöver ha flera års erfarenhet från fastighetsförvaltning och att driva underhålls- och lokalanpassningar efter hyresgästernas behov. Du har tidigare erfarenhet av entreprenad- och konsultupphandling och är van vid beställarrollen. Vana av att arbeta processinriktat med utveckling av verksamheten samt kunskaper i att leda i förändring är även nödvändiga.

Du har flerårig erfarenhet av ledande befattning. Du har goda kunskaper i svenska både i tal och i skrift. Vidare har du god förståelse kring arbete inom offentlig sektor och politiskt styrd verksamhet. Erfarenhet från politiskt styrd organisation är meriterande.

B-körkort är ett krav.

Vi söker dig som är trygg i ditt ledarskap. Som person är du strukturerad och en god kommunikatör som förstår vikten av gott samarbete för att kunna leda arbetsgruppen samt föra god dialog mellan våra interna och externa kontakter. Vi ser att du som person är driven och lyhörd inför förändringsarbetet, och har förmåga att inspirera medarbetarna till delaktighet och utveckling.



Önskar du mer upplysningar om tjänsten och vår rekryteringsprocess är du välkommen att kontakta vår rekryteringskonsult Anders Bolin på Tarasso.

Anders nås på anders.bolin@tarasso.se samt på telefon. 0732 508 805

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast Tillsvidareanställning

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Tarasso AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/2".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Tarasso AB (org.nr 556713-1130)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Kontakt
Anders Bolin
0732 508805

Jobbnummer
6391646

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tarasso AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tarasso AB: