Fastighetsassistent

Norrköpings kommun / Administratörsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping, Söderköping, Linköping, Åtvidaberg, Motala eller i hela Sverige

Vi är ungefär niotusen medarbetare i Norrköpings kommun som arbetar inom ett hundratal olika yrken. De flesta av oss utför tjänster som kräver stort intresse för människor inom vård, omsorg och utbildning. Vi finns även inom tekniska yrken där förmåga till inlevelse i hur människor lever är en stor fördel, exempelvis inom samhällsplanering. Det som förenar oss medarbetare i Norrköpings kommun är att vi vill skapa bra möjligheter för alla.
Vår verksamhet
Stadsbyggnadskontoret är en viktig aktör i utvecklingen av Norrköping. Vi är 85 medarbetare och arbetar med fysisk planering, lokalförsörjning, mark och exploatering samt geografisk information i en processinriktad organisation. Vi tycker det är viktigt med ett öppet och engagerat arbetssätt som präglas av god kommunikation. Vi strävar efter att ständigt utveckla och förbättra verksamheten varför flexibilitet och vilja till utveckling är viktiga egenskaper som vi värdesätter. Stadsutvecklingen i Norrköping präglas av dynamik och framåtanda där många projekt pågår för att utveckla nya områden för bostäder, handel, industri och logistik.

Publiceringsdatum
2011-04-15

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att med utgångspunkt från gällande mallar och information från handläggare upprätta förslag till avtal och tillse att färdiga avtal arkiveras i analogt och digitalt arkiv. Dessutom ska du hantera avtalen i kommunens hyressystem och bevaka att betalning sker. Inför hyresförhandling tar du fram underlag och sköter administration och utskick samt vid villkorsändringar för arrenden och lokalhyresavtal ansvarar du för bevakning och utskick. Du ska också på telefon och via mejl besvara frågor externt och internt gällande hyresobjekt och arrendetomter.
Utbildning, erfarenhet och kompetens hos dig som söker
Vi söker dig med högskoleutbildning eller gymnasieutbildning med inriktning mot administrativ fastighetsförvaltning eller fastighetsförsäljning eller annan utbildning och yrkesverksamhet, som har gett motsvarande kunskap.
Du har erfarenhet från administration av hyres- och arrendeavtal och är väl förtrogen med begrepp inom fastighetsrätt såsom fast egendom, arrende, hyra, servitut, nyttjanderätt med flera. Du har också goda kunskaper i hantering av Word och Excel.
Du arbetar bra med andra människor, kan planera, organisera och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och har god numerisk analytisk förmåga.
Mer information och ansökan
Tillsvidareanställning, 100 procent.
Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du Leif Berggren verksamhetschef, 011-15 13 17 eller Gunnar Engdahl processansvarig, 011-15 12 32. 
Din ansökan vill vi ha senast den 9 maj 2011.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
Norrköpings kommun tillämpar önskad sysselsättningsgrad.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på "ansök" längst ner i annonsen.
Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidareanställning , Heltid , Dag

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Norrköpings kommun

Adress
Norrköpings kommun
Rådhuset (Ej för ansökningar)
60181 Norrköping

Jobbnummer
906534

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Norrköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Norrköpings kommun: