Exportsäljare
Personalkompetens AB / Säljarjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Personalkompetens AB i Malmö,
Lomma,
Lund,
Svedala,
Trelleborg eller i
hela Sverige Personalkompetens AB är ett svenskt partnerägt rekryteringsföretag, verksamt i Öresundsregionen med kontor i Malmö. Med kundens behov i fokus är vi det lilla personliga rekryteringsföretaget som med stort engagemang arbetar med rekrytering och konsultverksamhet inom våra affärsområden: Ekonomi/Administration, Sälj/Marknad och Chef/Ledare. Vi kombinerar professionell service med professionella kandidater. För att leva upp till vårt namn fokuserar vi ständigt på att vara marknadens mest flexibla rekryteringsföretag, som snabbt förutser och anpassar sig efter arbetsmarknadens nya trender. Vår vision är att bli det naturliga förstahandsvalet i branschen av både kandidater/konsulter såsom kunder/uppdragsgivare i hela Öresundsregionen. Läs gärna mer på
www.personalkompetensab.seFör vår kunds räkning söker vi en ytterst driven Exportsäljare till kontoret i Malmös omnejd.
Som exportsäljare jobbar du aktivt på en internationell försäljningsavdelning. Återförsäljare och agenter, nya som gamla blir servade av dig med produktinformation, priser och leveransinformation. Du tar stort ansvar och hjälper också till i den dagliga orderprocessen och agerar som ambassadör för varumärket. Hos kunden finns en mycket intressant, snabbväxande arbetsplats med engagerade och lojala kollegor. Dina utvecklingsmöjligheter är många och du kommer att ha stora möjligheter att växa tillsammans med företaget. Du rapporterar direkt till försäljningschefen.
Dina främsta ansvarsområden omfattas av bl a:
Aktiv bearbetning och försäljning till internationella kunder i Europa – Key Account Management
Genomförande av internationella kampanjer, mässor, mässuppföljning mm.
Leveransbevakning
Daglig support till försäljningschef
Ta emot, registrera och följa upp order
I jobbet ingår även att sköta utskick till kontakter/kunder, kundregister, uppföljning och statistik, sammanställning av mässkontakter, serva kunder med marknadsföringsmaterial, sammanställande av säljrapporter mm.
Följa upp, supporta och utveckla samarbetet med kundens agenter
Resor ingår med ca 50-60 dagar per år
Bakgrund och egenskaper:
Utbildning på gymnasienivå och relevant eftergymnasial utbildning
Du bör ha erfarenhet av liknande arbete, helst med internationell inriktning
Du måste behärska tyska och engelska i tal och skrift
Goda IT kunskaper och om du har erfarenhet av något affärssystem och/eller CRM-system är det en fördel.
Du är strukturerad, ansvarsfull och lojal
Du måste vara ytterst säljande, flexibel, stresstålig, självgående och ha ett högt inre driv
Vi tror att du som söker är mellan 30-45 år
Ytterligare information och ansökan:
För ytterligare information omkring tjänsten kontaktar du Personalkompetens AB och Mats Hansson på tel: 0761-685817. Din ansökan bestående av CV och personligt brev mailar du omgående, då intervjuer sker löpande, dock senast den 24 april 2009, till:
mats.hansson@personalkompetensab.sePubliceringsdatum2009-04-04Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-04-24
Ansökan kan skickas till e-postadress:
mats.hansson@personalkompetensab.seKontaktMats Hansson, 0761-685817,
mats.hansson@personalkompetensab.seFöretagPERSONALKOMPETENS AB
AdressPERSONALKOMPETENS AB
FLYGLEDAREGATAN 5
21239 MALMÖ
KontorsadressFLYGLEDAREGATAN 5
MALMÖ
KontaktuppgifterTelefonnummer: 0761-685817
Jobbnummer 429527
Observera att sista ansökningsdag har passerat.