Exportansvarig sökes till amerikansk global koncern!
Oddwork Sweden AB / Speditörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla speditörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Oddwork Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Kollmorgen Automation AB utvecklar styr- och navigeringssystem till förarlösa fordon (AGV:s, Automated Guided Vehicles). Våra kunder återfinns i hela världen och vi automatiserar allt från små fordon i renrumsmiljö till stora fordon inom tung industri, ex keramik, papper och distributionscentraler. Vi ägs av Danaher Corporation, ett bolag noterat på NYSE, som har 71 000 anställda med en omsättning på 19,9 miljarder USD. För mer information, se
www.danaher.com . På Kollmorgen Automation AB är vi 65 anställda. Från den 1 november 2014 sitter vi i nya fräscha lokaler i Mölndal.
www.ndcsolutions.comFör Kollmorgen Automation AB's räkning söker vi nu en export- och inköpsansvarig. I din roll kommer du att få information om beställningar som kunder har lagt och därefter koordinera frakten för dessa. Du kommer vara en spindel i nätet mellan kunden och bolagets lager, och löpande förse den aktuella kunden med information om hur dennes beställning fortlöper. Då många av bolagets frakter sker internationellt kommer du även att jobba med tullhantering. Vidare kommer du att få inköpsansvar, vilket innebär att du kommer ha kontakt med bolagets leverantörer och lägga beställningar på angivna varor. Du kommer ha löpande kommersiell kontakt med såväl bolagets kunder som leverantörer, vilket ställer krav på att du är rak och professionell i din kommunikation. Andra administrativa arbetsuppgifter kan förekomma. Du rapporterar direkt till bolagets Director of Operations.
Kvalifikationer och erfarenhet:
Vi söker dig som har minimum en gymnasieutbildning och eventuell påbyggnadsutbildning. Du har minst två års arbetserfarenhet av spedition och bokning av internationella frakter. Du har en god kunskap om tullhantering, och du känner väl till den den svenska tullagstiftningen. Då en stor del av tjänsten innefattar internationell kontakt med kunder är det ett krav att du är flytande på såväl svenska som engelska i tal och skrift. Du har ett tekniskt intresse, en mycket god datorvana och är snabblärd i nya datasystem.
Publiceringsdatum2015-05-07Dina personliga egenskaperSom person är du serviceinriktad, positiv och noggrann. Du trivs med att ha en daglig kontakt med kunder och du ser dig själv som en god relationsbyggare. Du har ett strukturerat arbetssätt och tycker om ordning och reda. Du är ansvarsfull och uppskattar ett gott lagarbete samt skapar goda kontakter både internt och externt. Du känner du dig bekväm med att prata i telefon och du bidrar till att både du själv och andra trivs på arbetsplatsen.
START: Omgående?
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Fast lön
KONTAKT:
emma@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar)?
SISTA ANSÖKNINGSDAG: 2015-06-06
Är du intresserad? Skicka in din ansökan med CV omgående då platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag! Vi ser fram emot att höra av dig.
Oddwork startades av tre studenter utifrån Handelshögskolan i Göteborg 2011. Vi kopplar samman talanger med företag över hela Sverige inom försäljning, ekonomi och kundtjänst. Vi lever utifrån att personlighet är A & O och att människor är bäst på det man verkligen brinner för. Därför vill vi på Oddwork alltid veta vem du är, vad du vill och framförallt vad du brinner för! Det är så vi kopplar samman rätt talang med rätt företag och skapar nästa karriärsäventyr.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Bemanning
ErsättningMånatlig löneutbetalning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-06-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagOddwork Sweden AB
AdressOddwork Sweden AB
Saltholmsgatan 19
11343 Göteborg
KontorsadressSaltholmsgatan 19 42676 Göteborg
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2284223
Observera att sista ansökningsdag har passerat.