Export & Inter-Company Planner till vår kund i Nynäshamn omgåend

Experis Finance / Inköpar- och marknadsjobb / Nynäshamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Nynäshamn, Trosa, Salem, Huddinge, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance i Nynäshamn, Huddinge, Södertälje, Stockholm, Solna eller i hela Sverige

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Till vår kund i Nynäshamn, ett större välkänt företag, söker vi omgående en Export & Inter-Company Planner för ett konsultuppdrag. Uppdraget är på heltid och till slutet av december 2012 med eventuell förlängning. Anställningsform är som konsult eller underkonsult hos oss på Experis AB.

Publiceringsdatum
2012-08-28

Dina arbetsuppgifter
Huvuduppgiften är att planera exportleveranser och medverka till att utveckla den interna logistiken till att bli ett effektivt verktyg i linje med företagets framtida strategiska inriktning.

• Koordinera distributionen av produkt till våra exportmarknader. Omfattande orderregistrering och bevakning av lagernivåer för beställda varor.
• Ansvar för framtagning av alla tullpapper för godsdeklaration av exportprodukter.
• Goods issue i SAP
• Kontroll och godkännande av fakturor
• Ansvar för rapportering (intrastatrapport och momsrapport)
• Säkerställa kundleveranser - rätt produkt i rätt mängd med rätt leveranstid till rätt pris
• Bidra till att bygga ett starkt planeringsteam genom aktivt stötta andra lagmedlemmar och bidra till att vi når de övergripande målen.
• Bidra till utvecklingen av våra arbetsverktyg och rutiner.

Vem är du?
Du har högskoleexameni logistik eller motsvarande kunskap förvärvad genom erfarenhet. God praktisk erfarenhet från exportplanering. Goda kunskaper om SAP.
Goda kunskaper i användandet av EDP- och PC-system. Goda kunskaper i engelska, såväl i tal som i skrift.

Som person är du en positiv person med utmärkt kommunikation och stor vana av samarbete internationellt. Du besitter en mycket stark social kompetens och har en god förmåga att bygga relationer och skapa goda samarbetsförutsättningar. Du har också en stark analytisk förmåga. Du trivs med att arbeta målinriktat, och strävar efter förenkling och tydlighet. Du arbetar strukturerat, har lätt för att prioritera ditt arbete och trivs med att arbeta självständigt och i team.

Manpower eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktperson för detta jobb
Tycker du att tjänsten låter intressant? Välkommen med din ansökan via anvisad länk. Vi arbetar med ett löpande urval så skicka in din ansökan snarast.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta Konsultchef Anna Aurell-Sundvall, 08 - 736 29 66 eller aau@se.experis.com

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-09-12
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Aurell-Sundvall, 08 - 736 29 66

Företag
Experis Finance

Adress
Experis Finance
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1325592

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance: