Experis söker first line tekniker i Skövde
Experis AB / Supportteknikerjobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Skövde,
Tibro,
Tidaholm,
Götene,
Skara eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Skövde,
Tibro,
Tidaholm,
Götene,
Skara eller i
hela Sverige Vill du arbeta med support eller kundservice inom IT över telefon? Har du även ett brinnande intresse för IT och teknik samt gillar att hjälpa andra och ge god service? Behärskar du dessutom det svenska och engelska språket obehindrat? Är du personen som passar in på beskrivningen? Sök redan idag då urval sker löpande! Välkommen med din ansökan!
Arbeta som First Line Support / IT Support
Arbetet som First Line IT Support tekniker innefattar samtalshantering över såväl telefon som mail och chatt med IT-inriktning. Du kommer hjälpa slutanvändare med felsökning, problem gällande konton, behörigheter, lösenordshantering, etc. En annan del av arbetet handlar om att genomföra installationer av applikationer och vanliga program. Vidare kommer du som supporttekniker i kontakt med ärenden gällande skrivare. Det handlar då främst om att beställa toners och göra felsökningar för att se om tekniker behöver skickas ut.
Du kommer också felsöka hårdvara, mjukvara och nätverk. För att du ska känna dig bekväm i din nya roll inleds anställningen med en introduktion på 4-5 veckor där du får gedigen information och utbildning.
Du arbetar i ett ärendehanteringssystem där du skapar nya ärenden, tar över befintliga och söker efter tidigare ärenden och skickar/eskalerar till andra grupper inom bolaget.
Du som vill arbeta i ett härligt team med teknikfantaster, är grym på kundservice och vill bredda dina kunskaper inom IT - ta chansen och sök rollen redan idag!
Vem är du?
Till den här rollen söker vi dig som är noga i ditt arbete, och som trivs och är van vid att arbeta lösningsfokuserat. För att lyckas med arbetet krävs det också att du har följande kvalifikationer:
Vi ser att du...
* Har utbildning inom IT från gymnasium eller högskola
* Har arbetslivserfarenhet av kundservice inom IT över telefon eller av IT-support
* Har mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska
* Har ett stort intresse för och goda kunskaper inom IT och teknik och vill utvecklas inom detta område
* Är lösningsfokuserad, serviceminded, framåt, nyfiken och ansvarsfull
* Är en teamplayer som gärna delar med sig av din kunskap
* Är öppen för att arbeta skift (dag/kväll/natt/helg)
Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan för att skapa de bästa förutsättningarna för dina fortsatta utveckling inom IT.
Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.
Har du frågor?
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger. Urval sker löpande så ett tips är att skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att mejla vår konsultchef Harun Bezdrob, på
harun.bezdrob@se.experis.com.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
Publiceringsdatum2021-11-04ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-12-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagExperis AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "51e9efab-9da9-".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Experis AB (org.nr 556855-1104)
Arbetsplats Experis
Jobbnummer 6095527
Observera att sista ansökningsdag har passerat.