Experis IT söker 1st line supporttekniker i Linköping
Experis / Supportteknikerjobb / Linköping
2018-03-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Experis IT söker 1st line supporttekniker i Linköping" (publicerad 2018-09-03) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis i Linköping,
Finspång,
Norrköping,
Askersund,
Katrineholm eller i
hela Sverige Experis IT söker dig som vill jobba som first line support med vårt konsultteam i Linköping! Brinner du för IT och att hjälpa andra människor? Experis kan erbjuda dig en riktigt spännande arbetsplats där du får möjlighet att utvecklas i din IT-karriär. Är du den vi söker? Vi på Experis IT ser fram mot att träffa dig, varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss idag!
Tjänsten som first line helpdesk tekniker
Dina arbetsuppgifter kommer framförallt bestå av att ta emot felanmälningar och registrera ärenden via telefon, e-mail och serviceportaler. Det innebär att du kommer arbeta ungefär halva dagen med att ta emot samtal och registrera ärenden medan andra delen av arbetsdagen ägnas åt att ringa ut på befintliga ärenden i en så kallad Back Office funktion.
I ditt arbete kommer du få kombinera dina IT kunskaper med en god känsla för service.
Du kommer arbeta med felsökning och problemlösning. De vanligaste ärendena du hanterar i Service Desk är lösenordsåterställning eller accessproblem till miljön via fjärranslutningar eller liknande. Arbetsuppgifterna kan även innehålla identifiering av hårdvaruproblem eller grundläggande nätverksfelsökning.
Uppdragslängd: 6 mån med mycket goda chanser till förlängning
Omfattning: 100 %
Ort: Linköping
Vem är du?
Vi söker dig som har en hög servicenivå och kan leverera ett bra kundbemötande. För att trivas i den här rollen tror vi att egenskaper som beskriver dig är:
* Social
* Prestigelös
* Stresstålig
* Anpassningsbar
Du behöver utöver detta ha ett brinnande intresse för IT och teknik och vi ser det som ett stort plus om du även har en gymnasial eller eftergymnasial IT-utbildning. Vi ser även gärna att du har arbetat i en liknande roll tidigare. För denna tjänst behöver du ha kunskap i att arbeta med ärendehanteringssystem som t.ex. Active Directory och känner dig bekväm med att jobba med Windows, nätverk och MS Office.
Då vi har kunder från flera länder är det viktigt att du har ha goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.
Publiceringsdatum2018-03-19Så ansöker du Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger. Urval sker löpande, så tveka inte med din ansökan. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Kandidatspecialist Camilla Forssberg på
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-16
Ange följande referens när du ansöker: 38464
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCamilla Forssberg
Camilla.Forssberg@se.experis.comFöretagExperis
AdressExperis
58224
58224 0580
KontorsadressTanneforsgatan 3
Jobbnummer 4029142
Observera att sista ansökningsdag har passerat.