EU-samordnare
Sundsvalls kommun Arbete och integration / Organisationsutvecklarjobb / Sundsvall
2016-01-31
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "EU-samordnare" (publicerad 2016-07-20) ⬅️
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sundsvalls kommun Arbete och integration i Sundsvall,
Ånge eller i
hela Sverige Sundsvalls kommuns EU-kontor är en ny verksamhet för kommunen och inom Favi:s regi sedan januari 2015. EU-kontoret har ett koncernövergripande uppdrag att stödja projekt som bidrar till realiseringen av den målbild som finns presenterad i RIKARE genom att erbjuda stöd i projektansökningar samt genom att hitta finansieringsmöjligheter i EU:s struktur och investeringsfonder.
EU-kontoret har ett koncernövergripande uppdrag att stödja projekt som bidrar till realiseringen av den målbild som finns presenterad i RIKARE genom att erbjuda stöd i projektansökningar samt genom att hitta finansieringsmöjligheter i EU:s struktur och investeringsfonder.
EU-kontoret ska erbjuda följande stöd:
Stöd att skriva EU-ansökan Matchning av projektidé med EU-finansiering Kvalitetssäkring av ansökan
Görs av EU-kontoret i de fallen då ansökan skrivs av ansvarig förvaltning. EU-kontoret går in och säkrar att skrivelsen uppfyller kraven enligt utlysningen samt beaktar de aspekter som EU finner relevanta vid en ansökan.
En av EU-kontorets medarbetare kommer att var föräldraledig under ett år och vi söker nu en vikarie för den tiden.
Vi söker efter dig som är en inspirerande person med förmåga att samordna kommunens EU-arbete. Uppdraget innebär också att vara informationsansvarig för kommunens EU-arbete.
Vi vill att du har goda ledaregenskaper med hög social kompetens, att du har ett prestigelöst förhållningssätt, tycker om att arbeta resultatinriktat och är lyhörd för olika behov samtidigt som du kan sätta dem i ett strategiskt sammanhang. Du arbetar strukturerat och har lätt för att administrera och dokumentera.
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd verksamhet.
Publiceringsdatum2016-01-31KvalifikationerDu som söker tjänsten ska:
ha dokumenterad erfarenhet av arbete med projektmedel från EU:s fonder ha förmåga att matcha verksamheternas behov med medel från EU:s fonder ha god kunskap om EU-frågor generellt, kunskap om programmen och om EU:s arbete med projektmedel ha en stark analytisk förmåga kunna få många små delar att bilda en helhet kunna kommunicera obehindrat på engelska, både skriftligt och muntligt vara van att leda och inspirera arbete i nätverk
Upplysning om tjänsten
Mattias Gillow, verksamhetschef, telefon: 070-282 00 35
Linda Hallgren, EU-samordnare, telefon: 070-106 24 40
Tereza Nuaila, EU-samordnare, telefon: 070-181 44 79
Fackliga företrädare
Saleh Dirawi, telefon: 070-372 01 88
I Sundsvalls kommun arbetar vi aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter.
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och genomför därför obligatorisk drogtest vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Sundsvalls kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi kommer inte att köpa några tjänster/platsannonser därutöver och undanber oss sådana erbjudanden.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/viss tid Viss tid 1 år
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarianne Mattsson 060-19 12 50, 070-373 14 43
FöretagSundsvalls kommun Arbete och integration
AdressSundsvalls kommun Arbete och integration
Norrmalmsgatan 4
85185 Sundsvall
KontorsadressTrädgårdsgatan 7
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2643812
Observera att sista ansökningsdag har passerat.