Etableringskoordinatorer
Östersunds Kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Östersunds Kommun i Östersund Arbetsmarknadsenheten ingår i område arbetsmarknad och lärande vid kommunledningsförvaltningen. Inom området finns också navigatorcentrum och lärcentrum.
Arbetsmarknadsenheten arbetar med insatser för arbetssökande, 18-65 år, i nära samverkan med Arbetsförmedlingen och kommunens socialförvaltning. Det kan vara praktik och olika subventionerade anställningar i kommunala verksamheter för att förbättra arbetssökandes ställning på arbetsmarknaden. I verksamheten ingår också feriepraktik för skolungdom, 15-18 år. Som etableringskoordinator kommer du att vara anställd vid arbetsmarknadsenheten med områdeschef som närmsta chef och Du kommer att ha en nära samverkan med etableringshandläggarna hos Arbetsförmedlingen.
Etableringskoordinatorns uppdrag är att arbeta för möjligheter till en tidigare etablering på arbetsmarknaden för nyanlända. Det är ett gemensamt mål för kommunen och Arbetsförmedlingen att öka andelen nyanlända som är i sysselsättning. Ett nära samarbete mellan kommunen och Arbetsförmedlingen är en nyckel till framgång i detta arbete och etableringskoordinatorn har en viktig roll i denna samverkan. Med hjälp av Arbetsförmedlingens program och insatser, samt genom en tydlig matchningsprocess, kan möjligheterna öka för nyanlända att etablera sig på arbetsmarknaden och fylla vakanta platser hos arbetsgivare.
Publiceringsdatum2016-04-18Dina arbetsuppgifterI uppdraget som etableringskoordinator ingår bl.a. följande arbetsuppgifter:
• Upprätta relationer och hitta arbetsplatser som är intresserade av att erbjuda praktikplatser och subventionerade anställningar hos arbetsgivaren Östersunds kommun.
• Tillsammans med Arbetsförmedlingen informera och delta i rekryteringen av deltagare till de olika arbetsplatserna.
• Förbereda deltagare inför ovan nämnda insatser.
• Förbereda arbetsplatserna på att ta emot personer i de olika insatserna.
• Kontinuerligt följa upp de genomförda matchningarna i förhållande till fastställda mål.
• Administration (exempelvis inskrivning/registrering, anställningsförfarande, uppföljning, rapportering).
Kvalifikationer• Högskoleutbildning, eller annan utbildningsbakgrund som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Du har en förmåga att jobba självständigt och målmedvetet, är mål- och resultatorienterad.
• Har vana av att jobba strukturerat mot målsättningar och med uppföljning.
• Du har en god samarbetsförmåga, samt en förmåga att koordinera och samordna
• Du har goda kunskaper om arbetsmarknadsfrågor och tidigare dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
• Du har god kännedom om kommunen som arbetsgivare och dess verksamheter
• Det är önskvärt att du har tidigare erfarenheter av arbete med målgruppen.
• God förmåga till både muntlig och skriftlig kommunikation på svenska
• B-körkort är ett krav.
Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Bifoga CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Uppvisande av detta blir aktuellt vid eventuell intervju.
Inför rekryteringsarbetet har Östersunds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare.
KörkortskravB
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillträde omgående - 161231 med trolig möjlighet till förlängning
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-02
Sök via länk nedan
Ange följande referens när du ansöker: 90:2016:8
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktÅsa Brandelius, arbetsmarknadschef 063-14 37 76
asa.brandelius@ostersund.seFacklig kontaktVictor Fors, facklig representant Akademikerförbundet SSR 063-14 47 99
FöretagÖstersunds kommun
AdressÖstersunds kommun
Rådhuset
83182 Östersund
KontorsadressSe hemsida
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2788937
Observera att sista ansökningsdag har passerat.