Etableringsansvarig till Coop Butiker & Stormaknader AB - Stockh
Rekrytering & Interimslösningar / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Rekrytering & Interimslösningar i Stockholm,
Kalmar,
Borås,
Göteborg,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Coop Butiker & Stormarknader (CBS)är inne i en stark expansionsfas och behöver nu stärka upp med ytterligare en etableraringsansvarig som vill vara med på vår fortsatta resa. Som etablereringsansvarig på CBS får du en viktig roll i vår fortsatta tillväxt och för rätt person innebär tjänsten ett mycket utvecklande och spännande arbete. Vi söker i detta skede en medarbetare som kommer fokusera på Stockholm, Uppsala och Mälardalen.
Tjänsten
Coop genomgår en spännande förändringsresa vilket skapar ett utmanande och omväxlande innehåll i rollen som Etableringsansvarig. Du kommer få möjligheten att ingå i ett engagerat och affärsinriktat team som bidrar till ett framgångsrikt Coop, där du kommer att ha ett stort ansvar för att vi ska lyckas nå våra mål. Ditt arbete är rörligt och fritt med stort eget ansvar där du jobbar brett i din region. Kreativitet och att våga vara personlig tror vi är viktigt för att lyckas.
Som etableringsansvarig har du en nyckelroll i affärsutvecklingen av nya butikslägen från lägessökning till beslutad nyetablering. Din förmåga till nytänkande och att våga se saker från ett helt nytt perspektiv kommer att vara avgörande, precis som din förmåga att skapa och upprätthålla goda kontakter med nyckelaktörer. Du har god erfarenhet från branschen i stort, men inte nödvändigtvis tidigare arbetslivserfarenhet inom området. Låter det roligt? Då kan detta vara jobbet för dig!
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Din huvuduppgift är att ansvara för regionens arbete med att optimera butiksnätet och söka nya intressanta lägen att förnya och utöka butiksnätet med. Det är viktigt att du har förmåga att driva flera olika etableringsärenden parallellt och att du har god prioriterings- och organisationsförmåga.
• Ansvarig för butiksnätsplanering för etablering inom sin region
• Ansvarig för att söka och finna nya etableringslägen samt bedöma lönsamheten och affärsmöjligheterna i dessa
• Ansvarig för att skapa och utveckla relationer med beslutsfattare inom näringsliv och kommuner
• Ansvarig för att utarbeta och säkerställa material för investeringsbeslut rörande etableringar
• Ansvarig för en kontinuerlig omvärldsbevakning inom handeln såväl som fastighetsbranschen samt beställa och följa statistik och analyser om ändrade handelsmönster och kontinuerligt rapportera detta till ledningsgruppen
• Ansvarig för en löpande uppdatering till försäljnings- & driftscheferna samt distriktscheferna om utvecklingen i respektive område avseende stadsplanering och potentiella etableringslägen
• Lönsamhetsbedömning och investeringskalkylering
• Agera Coops ansikte utåt mot externa aktörer och ständigt marknadsföra och sälja in Coop hos dessa aktörer
Publiceringsdatum2018-03-23KvalifikationerVi ser att du har god erfarenhet från fastighetsbranschen och/eller detaljhandeln. Du är en driven och rutinerad förhandlare och har insikt i både kommersiella och finansiella aspekter inom handel och/eller fastighetsbranschen.
Du har ett gediget intresse för fastighetsfrågor och fastighetsbranschen samt har förståelse för fastigheters möjligheter och begränsningar. Du ska kunna analysera och bedöma möjligheterna i ett potentiellt läge och ha god insikt i stadsutveckling, demografi och flyttströmmar. Du har kunskaper inom lönsamhetsbedömningar och investeringskalkylering och har god analytisk förståelse för marknaden i syfte att fastställa vilka orter som har rätt potential för en butiksetablering.
Vi tror att du kommer från ett företag som är/eller varit i en kraftig utveckling- och förändringsfas där du tvingats jobba kreativt och vågat tänka i nya banor.
Du har en relevant högskoleutbildning, förslagsvis inom marknad/ekonomi eller fastighetsekonomi. Du är prestigelös och har lätt för att samarbeta.
Dina personliga egenskaperSom person är du affärsmässig, ansvarsfull och utåtriktad. Du vågar vara nytänkande och strävar efter en ständig förbättring i ditt dagliga arbete. Kreativitet och innovativt tänkande är viktiga egenskaper. Du drivs av att göra affärer och har en stark analytisk förmåga samt erfarenhet av att jobba resultat- och målinriktat.
För att bli framgångsrik i rollen krävs ett stort intresse för stads- och samhällsutveckling, människor, fastigheter, handeln och handelsmönster.
Du är noggrann, prestigelös och trivs med att jobba med andra och delar gärna med dig av dina kunskaper och värdesätter dina kollegors kompetenser. Du är duktig på att planera och arbeta självständigt och tar ett stort ansvar för dina projekt och affärer.
Om Newsec Competence
Newsec Competence är ett bolag med ambitionen att vara fastighetsbranschens mest kvalitetsmedvetna leverantör av kompetensförsörjning. Newsec Competence jobbar med målsättningen att ge sina uppdragsgivare de bästa resurser marknaden erbjuder.
Så ansöker duI denna rekrytering samarbetar Coop Butiker & Stormarknader AB med Newsec Competence. Urval och intervjuer sker löpande, ansök så snart du kan. För frågor angående tjänsten, vänligen kontakta rekryteringskonsult Emelie Sahlsten på
emelie.sahlsten@newsec.se (mailto:
emelie.sahlsten@newsec.se), 0700-125257.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-09-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEmelie Sahlsten
emelie.sahlsten@newsec.se +46 700 125 257
FöretagRekrytering & Interimslösningar
AdressRekrytering & Interimslösningar
Grev Turegatan 7
10249 Stockholm
KontorsadressGrev Turegatan 7, Stockholm
Jobbnummer 4042199
Observera att sista ansökningsdag har passerat.